Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Předmět vytváří podmínky pro vysoce reflektovanou četbu náročných odborných textů, které se vztahují k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti si vyberou z předložené nabídky titulů publikace nebo jejich části, které samostatně prostudují a pořídí z nich výpisky. Předpokládá se důkladné porozumění přečtenému textu a z toho plynoucí schopnost diskutovat o studované problematice.
Cílem předmětu je vést studenty k reflektované četbě zásadních publikací a ke sdílení získaných poznatků, jakož i k dovednosti vést o těchto textech fundovanou a eticky korektní rozpravu.
Obsahové vymezení:
1. Kontrolovaná četba - pojetí, cíle, organizace.
2. Zásady četby a pořizování výpisků, konspektování.
3. Volba literatury ke studiu, konzultace.
4. Závěrečné kolokvium.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Chlup, O. (1948). Výchova v zrcadle pramenů I. Praha: Dědictví Komenského.
Chlup, O., Novotný, J. (1950). Výchova v zrcadle pramenů II. Praha: Dědictví Komenského.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2871