SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Reflection of Assistant Practice - OPBP3Q502A
Title: Reflektivní seminář k asistentským stážím
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/1, MC [HT]
Capacity: winter:unknown / unlimited (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Hana Valentová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Hana Valentová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (13.04.2020)
Předmět nabízí možnost reflektovat pracovní zkušenosti v pomáhajících profesích. Studující, kteří brigádně či dobrovolnicky pracují v pomáhajících profesích na asistentských pozicích, mají v semináři příležitost sdílet své zkušenosti, a tím zvyšovat svoji sebereflexi, citlivost a empatii, schopnost interpretace atd. V rámci předmětu budou studující pracovat s portfoliem, do něhož vkládají průběžné úkoly dle zadání a následně je diskutují na společných seminářích, které slouží ke sdílení a vzájemné inspiraci. Předmět je tvořen pouze strukturovanou reflexí; stáže jsou realizovány studujícími jako jejich vlastní aktivita (brigáda či dobrovolnictví). Předmět vymezuje, ke kterým typům pracovních zkušeností, může reflektivní seminář probíhat. Jedná se různé pracovní zkušenosti na asistentských pozicích v pomáhajících profesích, zejména ve školství a sociální péči, a to alespoň v celkovém rozsahu 60 hodin. S pracovišťmi, kde budou studující působit, bude uzavřena rámcová smlouva. Její podoba je uvedena v příloze akreditačního spisu. Reflektivní seminář bude využívat portfolio se strukturovanými úkoly, které posilují dovednost vést psychologické úvahy nad různými aspekty práce v pomáhajících profesích, uvědomovat si své pocity a řešená dilemata.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (28.01.2020)
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Grada Publishing, 2006.
LINDSAY, G., et al. Etika pro evropské psychology. Praha: Triton, 2010.
KVĚTENSKÁ, Daniela. Moc a pomoc v pomáhajících profesích. SOCIÁLNÍ PRÁCE, 2008, 112.
SCHMIDBAUER, Wolfgang. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Portál, 2000.
BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V.; KINKOR, M. Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál, 2016.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (28.01.2020)

Podmínkou k ukončení předmětu je účast na seminářích a odevzdání portfolia.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html