|
|
|
||
Last update: Mgr. Lucie Hilscherová (27.01.2022)
|
|
||
Last update: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. (02.01.2019)
ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha : SNKLHU, 1955. |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Hilscherová (27.01.2022)
Přednes pěti skladeb. Jedna z období baroka, dvě úpravy lidových textů nebo inspirace lidovými texty (např. Janáček, Martinů, Novák). Skladba s dětskou tematikou (pro dětský poslech), umělá skladba dle vlastního výběru. |
|
||
Last update: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D. (02.01.2019)
Sylabus frekventovaných a průběžně osvojovaných pojmů a dovedností: 1) Pěvecké dýchání- Fyziologie dechu, typy dechu, cviky navozující žeberně brániční dech, vedení dechu při fonaci, dechová opora. Pěvecký postoj a pěvecký sed. 2) Nasazení tónů, rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. 3) Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. 4) Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. 5) Hudební artikulace, stylové melodické ozdoby, mezza voce, messa di voce 6) Zásady české pěvecké výslovnosti (vazba). 7) Pěvecká fráze a práce s dechem. 8) Pěvecká cvičení určená k rozezpívání |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Hilscherová (27.01.2022)
|