SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
​Didactic tests in school practice - OPBF4F109C
Title: Didaktické testy ve školní praxi
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 1/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: winter:15 / 15 (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Teacher(s): RNDr. David Souček
Annotation -
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
The lecture/seminar is focused on the practical use of didactic tests as an evaluation tool in teaching at the class and school level. On their informed choice, on the use of test results with regard to the expected goals. On their informational limits and unintended effects on the course of teaching. Participants will also learn about the process and principles of creating tests and test tasks, which can also be used when creating their own evaluation tools as part of everyday pedagogical practice.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)

Předmět má 4 kredity - 100 hodin zátěže pro studenta

Výuka: 12 x 2h, tj. 24 hod. 

Příprava na výuku: 24 hodin 

Zpracování práce: 30 hodin 

Příprava na zápočet: 24 hodin

Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
STRAKOVÁ Jana, VESELÝ Arnošt. Předpoklady úspěchu v práci a v životě. Výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha, Dům zahraniční spolupráce, 2013. ISBN 978-80-87335-53-6

ÚIV, odd. mezinárodních výzkumů. Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha, Nakladatelství TAURIS, 2000. ISBN 80-211-0366-3

ÚIV, Sekce měření výsledků vzdělávání. Úlohy z matematiky a přírodních věd pro žáky 8. ročníku, Nakladatelství TAURIS, 2001. ISBN 80-211-0366-3

PALEČKOVÁ Jana, TOMÁŠEK Vladislav, STRAKOVÁ Jana. Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání, Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. UIV, 1999. bez ISBN

ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE. Vyhodnocení výsledků vzdělávání žáků 5. a 9. ročníků základních škol a víceletých gymnázií,
Tematická zpráva. ČŠI, Praha, 2023. ISBN 978-80-88492-18-4 (online ; pdf)
https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Vyhodnoceni-vysledku-vzdelavani-z
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
1. Obecné principy využití didaktických testů pro (auto)evaluaci
2. Typologie didaktických testů z hlediska jejich cílů a možností využití
3. Typologie testových úloh a jejich vazba na Bloomovu taxonomii
4. Formáty testových úloh a jejich použití v různých fázích výuky
5. Volba didaktických testů s ohledem na různé výukové cíle
6. Zpracování didaktických testů a využití různých forem jejich výstupů
7. Srovnání výsledků didaktických testů uvnitř třídy/školy i navenek
8. Limity využití didaktických testů a jejich dopady na výuku
9. Obecné zásady tvorby testových úloh
10. Oponentura a pilotáž úloh, sestavování testů
11. Doprovodné dotazníky a další užitečné informace
12. Zasazení didaktických testů do širšího kontextu výuky
Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
Podmínky pro zápočet: obhájení studentem vytvořeného didaktického testu (1 řádný + 2 opravné termíny)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html