|
|
|
||
Last update: PhDr. Jiří Jančík, Ph.D. (04.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Jiří Jančík, Ph.D. (04.09.2023)
ČASOVÁ NÁROČNOST PŘÍPRAVY BĚHEM SEMESTRU
|
|
||
Last update: PhDr. Jiří Jančík, Ph.D. (24.12.2023)
BAYLON, Ch., FABRE, P. Grammaire systématique de la langue française. Paris : Nathan. 1973. BÉCHADE, H. Grammaire française. Paris : Presses Universitaires de France. 1994. BONNARD, H. Code du français courant. Paris : Magnard. 1989. BOULARÈS, M., FRÉROT, J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Niveau avancé. Paris : CLE International. 1997. BESCHERELLE. La conjugaison 12 000 verbes. Paris : Bescherelle. 1990. CHEVALIER, J.-Cl., BLANCHE-BENVENISTE, C., ARRIVÉ, M., PEYTARD, J. Grammaire du français contemporain. Paris : Larousse. 1997. CHOLLET, I., ROBERT, J.-M. Orthographe progressive du français. Paris : CLE International. 2002. GRÉGOIRE, M., KOSTUCKI, A. Grammaire progressive. Perfectionnement. Paris : CLE International. 2018. GREVISSE, M., GOOSSE, A. Le bon usage. Louvain-la-Neuve : De Boeck supérieur. 2016. HANSE, J., BLAMPAIN, D. Dictionnaire des difficultés du français. Bruxelles : De Boeck-Duculot. 2012. HENDRICH, J. a kol. Francouzská mluvnice. Plzeň: Fraus. 2001. MÜLLEROVÁ, E. Gramatika francouzského jazyka ve cvičeních – úroveň B1-B2. E-kniha Praha: Knihovna PedfUK (www.publi.cz). 2016. |
|
||
Last update: PhDr. Jiří Jančík, Ph.D. (04.09.2023)
Temata ve svém rozvržení v rámci hodin semestru: 1. Paradigmatika pravidelných francouzských sloves 2. + 3. Paradigmatika nepravidelných francouzských sloves 4. Syntagmatika francouzských sloves 5. + 6. Systematika slovesných tvarů 7. + 8. Paradigmatika francouzských zájmen 9. + 10. Systematika zájmenných tvarů 11. Souslednost časová 12. Podmínkové věty |
|
||
Last update: PhDr. Jiří Jančík, Ph.D. (04.09.2023)
Zakončení předmětu probíhá písemně formou písemné práce testující znalost jednotlivých okruhů sylabu. Písemnou atestaci je možné dvakrát opakovat.
Hodnocení testu: Základní výpočet výsledku předpokládá 80% úspěšnost při plnění zadání písemné atestace. Dále je však požadováno, aby v těch neúspěšných částech nebyly hrubé chyby (chyby v základních tvarech nejfrekventovanějších sloves, či chyby v paradigmatice nejfrekventovanějších zájmen a podobně) či chyby prokazující neosvojení reformovaného pravopisu. V případě, že takové chyby konstatovány budou, snižují skore úspěšnosti pod míru vyžadovanou pro splnění atestace. |