SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
History Teaching Practice Orientation - OPBD4D106C
Title: Dějepisná orientační praxe volnočasová
Guaranteed by: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: 12 / 12 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Tomáš Mikeska
Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Iva Beránková (06.10.2019)
Kurs přibližuje studentům realitu výukového procesu v různých typech školských zařízení. Formou společných návštěv základní školy, gymnázia, střední odborné školy nebo učiliště jsou seznamováni s provozem těchto zařízení, s organizačními formami výuky obecně i speciálně pro dějepis. Se seznamováním se školním prostředím pokračují dále individuálně. Mohou si vybrat praxi asistentskou, která spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky, mohou také doučovat slabší žáky v dějepise (či naopak pracovat s žáky talentovanými na dějepis) či asistovat přímo při výuce dějepisu konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z dějepisu a domácí úkoly, pomáhat při dějepisných soutěžích a dalších akcích, které škola pořádá v souvislosti s dějepisem. Konkrétní náplň práce záleží na dohodě s učitelem z praxe a didaktikem z fakulty. Témata: 1. Úvod do předmětu, cíl semináře 2. Návštěva ZŠ - seznámení s provozem školy, organizací výuky 3. Návštěva ZŠ - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny 4. Návštěva nižšího stupně gymnázia - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny 5. Reflexe výukového procesu na ZŠ 6. Návštěva vyššího stupně gymnázia - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny 7. Návštěva SOŠ - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny 8. Reflexe výukového procesu na SŠ
Literature - Czech
Last update: PhDr. Iva Beránková (06.10.2019)

ŠIMONÍK, Oldřich: Začínající učitel.. The Beginning Teacher:(Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Masarykova univerzita, 1995.

DYTRTOVÁ, Radmila: Učitel-Příprava na profesi. Grada Publishing, 2009.

ČAPEK, Robert: Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Grada, 2015.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html