Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)
The field practice of history consists of visits to institutions providing formal and informal education and active participation in the processes that take place there. In the form of joint visits to elementary schools, school clubs, various types of secondary schools, Children's and Youth Homes, low-threshold facilities and other leisure institutions, students get to know the real conditions of the basic professions for which they will be prepared during their studies. They can choose assistant practice, which consists in helping the teacher in preparation, but also in their own implementation and reflection of the teaching, they can work with weaker or talented students in history and assist directly in teaching history to a specific student. They can also prepare and correct history tests and homework, help with history competitions and other events that the school. The goal is to ensure a closer connection between university training and practice. At the same time, students deepen their knowledge of the school environment and familiarize themselves with the operation of educational institutions.
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)
Oborová praxe dějepisu spočívá v návštěvách institucí zajišťujících formální a neformální vzdělávání a v aktivní participaci na procesech, které tam probíhají. Formou společných návštěv základní školy, školní družiny, různých typů středních kol, Domů dětí a mládeže, nízkoprahových zařízení a dalších institucí pro volný čas se studenti seznamují s reálnými podmínkami základních profesí, pro které budou v průběhu studia připravováni. Mohou si vybrat praxi asistentskou, která spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky, mohou pracovat se slabšími nebo talentovanými žáky v dějepise i asistovat přímo při výuce dějepisu konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z dějepisu a domácí úkoly, pomáhat při dějepisných soutěžích a dalších akcích, které škola. Cílem je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy s praxí. Zároveň si studenti prohlubují své znalosti školního prostředí a seznamují se s provozem vzdělávacích institucí.
.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)
Cílem je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy s praxí. Zároveň si studenti prohlubují své znalosti školního prostředí a seznamují se s provozem vzdělávacích institucí
Descriptors - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (30.01.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe
80 minut
Samostudium literatury (za semestr)
7 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
7 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
8 hodin
Literature - Czech
Last update: PhDr. Iva Beránková (06.10.2019)
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel.. The Beginning Teacher:(Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Masarykova univ., 1995.
DYTRTOVÁ, Radmila. Učitel-Příprava na profesi. Grada Publishing as, 2009.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)
1. Úvodní seminář
2. Náslechy ve školách (reflexe formou pedagogického deníku, rozhovor s učitelem)
3. Reflektivní semináře - referáty o násleších, zpětná vazba
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)
Referát přednesený v rámci semináře, účast na reflektivních seminářích.