SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Use of ICT in English Lesson - OPBA3A044B
Title: Využití ICT ve výuce AJ
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Co-requisite : OPBA3A041A, OPBA3A042A
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (27.05.2020)
Předmět představuje poznatky o možnostech a efektivitě výuky anglického jazyka realizované v kyberprostoru. V teoretické části kurzu jsou rovněž nastíněny výsledky dosavadního výzkumu v oblasti vlivu ICT technologií na výuku a jejich psychologické dopady na studenty a učitele. Seminář posluchače seznamuje s konkrétními nástroji (CLMS systémy a jejich možnostmi, online materiály, edublogy, vlogy, vodcasty, ad.) V neposlední řadě je přiměřená pozornost věnována ICT nástrojům korpusových manažerů a jejich využití při výuce anglického jazyka a pro analýzu diskursu. Studenti si osvojují potřebnou teoretickou bázi, kterou následně aplikují při vytvoření vlastní online lekce, vedení online tutoriálu a korpusové analýze. Tematické okruhy: 1. Základy kybernetické pedagogiky 2. Didaktika distančního a elektronického vzdělávání, CALL, TELL 3. Psychologické aspekty distančního a elektronického vzdělávání; digitální demence 4. Tutor v prostředí (C)LMS, MUVE a VLE systémů; m-learning 5. Klady a zápory e-learningu, m-learningu a blended learningu 6. ICT nástroje elektronického vzdělávání; online nástroje a zdroje 7. Prostředky synchronní a asynchronní komunikace 8. Výsledky výzkumů v oblasti e-learningu, distančního vzdělávání a kybernetické pedagogiky 9. Korpusová lingvistika a její ICT nástroje ve vyučování anglického jazyka
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.05.2020)

Beatty K. Teaching and Researching Computer-Assisted Language Learning. 2nd ed. Pearson Longman, 2010. ISBN 9781408205006.

Chapelle C. A. The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. Wiley Blackwell, 2017. ISBN 981118914038.

Dudeney G., Hockly N. How to Teach English with Technology. Pearson Longman, 2007. ISBN: 9781405853088.

Klement M., et al. ICT nástroje a učitelé: adorace, či rezistence? 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 9788024450926.

Sharma P., Barrett B. Blended Learning – Using Technology in and beyond the Language Classroom. Macmillan, 2007. ISBN 9783190825769.

White C. Language Learning in Distance Education. Cambridge University Press, 2003. ISBN 052181541.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html