SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction into the English Language Teaching Methodology I - OPBA3A041A
Title: Úvod do didaktiky AJ I
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Is co-requisite for: OPBA3A042A, OPBA3A043A, OPBA3A044B
Is pre-requisite for: OPBA3A052A, OPBA3A051A
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (27.05.2020)
Úvod do didaktiky AJ I je teoreticko-praktický předmět, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se základními pojmy a klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky. V jeho rámci dojde k vymezení pojmu oborová didaktika a budou stručně představeny nejdůležitější faktory vyučovacího procesu. Studenti se seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli a výukovému procesu. Studenti si založí vlastní profesní portfolio. seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli. vymezení pojmu oborová didaktika – didaktika anglického jazyka. Témata: 1. faktory vyučovacího procesu 2. cíle a obsah výuky anglického jazyka, interkulturní komunikační kompetence 3. učitel 4. žák (včetně žáků s SPU a stylů, strategií učení atd.) 5. řízení třídy a vyučovacího procesu (poskytování zpětné vazby, zadávání instrukcí, výklad a vyvozování, aktivita atd.) 6. profesní portfolio
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (31.05.2020)

Davies, P. & Pearse, E. (2000). Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press.  ISBN: 978-0-19-442171-3.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education.  ISBN: 0-582-40385-5.

Medgyes, P. (1994). The non-native teacher. Hong Kong: Macmillan Publishers Ltd.  ISBN: 0-333-60020-7.

Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN: 0-521-49773-6.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmillan.  ISBN: 978-1-4050-1399-4.

Společný evropský referenční rámec. (2002). Univerzita Palackého v Olomouc.  ISBN: 80-244-0404-4.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html