SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactic seminar - Drama in the English Classroom - OPBA3A004C
Title: Didaktický seminář - drama ve výuce AJ
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: both
E-Credits: 5
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (18.05.2020)
Kurz se zaměřuje na využívání postupů z oboru výchovné dramatiky ve výuce cizích jazyků. Na základě vlastního prožitku a studia teorie si studenti vytvoří přehled o základních možnostech využití dramatické hry v hodinách angličtiny na základní a střední škole. Témata: 1. Divadlo a dramatická výchova ve výuce cizích jazyků: historie i současný vývoj 2. Divadelní improvizace jako prostředek k rozvíjení řečové dovednosti mluvení 3. Možnosti práce s psaným dialogem ve výuce anglického jazyka 4. Tvorba a inscenace jevištního tvaru 5. Základní režijní a herecké dovednosti 6. Učitel v roli
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (18.05.2020)

BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.

KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.

LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.

MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.

NEELANDS, Jonothan, GOODE, Tony. Structuring drama work. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 9781107530164.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html