SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar for Preparation of a Bachelor Thesis - OPB03N506A
Title: Seminář k přípravě bakalářské práce (učitelství pro mateřské školy)
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / 20 (9999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
can be fulfilled in the future
Guarantor: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Teacher(s): doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Is pre-requisite for: OPB03N604A
Annotation -
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (18.09.2023)
The aim is to introduce students to the basics of research methodology that will enable students to carry out the necessary procedures in the production of a bachelor thesis. Within the framework of the methodology of the bachelor thesis, the differences between qualitative and quantitative research will be defined, the two basic types of work (theoretical and theoretical-empirical) will be discussed and the two basic scientific research methods (observation and experiment) will be described. The use of information sources will also be introduced, with an emphasis on the retrieval of specialist scientific sources. Students will be introduced to the structure of a bachelor's thesis and the basics of descriptive and inductive statistics. The course concludes with the development of a bachelor thesis concept and its presentation.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (18.09.2023)

Cílem je studentům představit základy metodologie výzkumu, které studentům umožní provádět potřebné procedury při tvorbě bakalářské práce.

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (18.09.2023)
Celková časová zátěž studenta 53,0
Množství kreditů odpovídající časové zátěži 2
Přidělené kredity 2
Zakončení Z
Přímá výuka
Přednášky: 0
Cvičení: 1
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut
Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 8 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Literature - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (12.01.2020)

FERJENČÍK, J. Základy metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000. ISBD 80-7178-367-6.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

CHRÁSTKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005. ISBN 807220-253-7.

GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno. Paido, 1996. ISBN 80-85913-15-X.

PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum, uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.

ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.

 

 

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (18.09.2023)

Témata:
1) Volba tématu práce.
2) Základní přehled o pramenech a literatuře.
3) Metodika přístupu k pramenům a literatuře.
4) Základní rozvržení práce a provázaná struktura jejích jednotlivých částí.
5) Zpracování teoretických východisek práce.
6) Příprava, realizace výzkumu, vyhodnocení a zpracování výzkumných dat do textu bakalářské práce.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (18.09.2023)

Studenti zpracovávají dílčí úkoly, které se týkají cílů, výzkumných otázek a hypotéz, metod sběru a zpracování dat ve vztahu k jejich bakalářské práci. Studují doporučenou literaturu k metodologii výzkumu a pracují se svými podklady k bakalářské práci.

Konkretizace úkolů proběhne na 1. setkání kurzu.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (18.09.2023)

Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8730

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html