|
|
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Cílem praxe je dále rozvíjet své profesní kompetence a připravovat se na plnění role učitelky v mateřské škole. Studenti pokračují ve vedení profesního portfolia. Cílem praxe je také umožnit studentům reflexi teoretických témat z kurzu Teorie a didaktika předškolní výchovy II, a tak cíleně provazovat jejich praktickou zkušenost s teoretickými poznatky. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (17.10.2022)
Vyčíslení studijní zátěže: 4 ECTS odpovídají: 100 až 120 hodinám práce studenta - cca 60 hodin přímé pedagogické práce v FMŠ, kam je student přidělen (praxe se realizuje v klinických půldnech - pátky, min. 8:00-12:00/12:30) - 12 hodin reflektivní seminář - cca 10-20 hodin příprava na pedagogickou práci, reflexe s fakultní učitelkou - 18 hodin příprava na reklektivní seminář a plnění úkolů v Moodle Kurz vyučuje Mgr. Zdeňka Lodlová (zdenka.lodlova@gmail.com). |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (23.01.2020)
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4435-3. MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2018. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. 978-80-247-5107-8 SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9. |
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (28.08.2022)
Témata: 1) Respektování potřeb dítěte. 2) Individualizace pedagogické práce. 3) Metody a formy pedagogické práce v kontextu konkrétních pedagogických situací. 4) Plánování, přípravy práce učitele na tematické bloky/projekty, situační učení a projekty. 5) Vztah kurikulárních dokumentů – RVP PV, ŠVP a TVP, a tvorba dokumentů třídní úrovni. 6) Plánování edukačních procesů s důrazem na princip individualizace a diferenciace vzdělávací nabídky podle potřeb, možností a zájmu dětí. 7) Reflexe a sebereflexe vlastní pedagogické činnosti, formulování oblastí dalšího rozvoje studenta ve spolupráci fakultní učitelky a učitele praxe. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Předmět je zakončen zápočtem. Pro jeho splnění je třeba: - 100% účast na praxi v rozsahu 10 dopolední v FMŠ - splnění úkolů v Moodle ve stanoveném termínu - 80% docházka na reflektivní seminář. |
|
||
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/instances.php?id=8712 (heslo získají studenti na prvním setkání či emailem od vyučující). |