|
|
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (08.09.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (04.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje čtenářské gramotnosti v mateřské škole i na počátku školní docházky a rozvíjet jejich profesní kompetence v oblasti plánování, realizování a hodnocení aktivit zaměření na rozvoj budoucích čtenářů, s důrazem na rozvoj porozumění a přípravou na psaní. Součástí předmětu bude i seznámení s metodami výuky čtení a psaní na ZŠ. |
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (11.09.2021)
Studijní zátěž: 3 kredity- 24h přímé výuky, 30h samostatné práce v Moodle, 21h příprava prezentace.
Vážené studentky, vážení studenti, obsah předmětu bude realizován prezenční formou s využitím prvků distanční výuky. To znamená, že dvě setkání (27.10 a 22.12.) budou nahrazena asynchronní výukou plněním úkolů v prostředí Moodle. Půjde o analýzu výukových videí z praxe, která bude následně na dalším semináři reflektována.
Pokud by se měnila vládní nařízení, přesunula by se výuka do prostředí MS teams: Odkaz: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adb508fba61024c75966c3969e9be877d%40thread.tacv2/conversations?groupId=e86ab875-065f-4d07-8f7e-8cec8d74c3bf&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d |
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (04.09.2019)
KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998. KOŠŤÁLOVÁ, Hana. Čtenářské kontinuum. Praha: Pomáháme školám k úspěchu, [2017]. ISBN 978-80-906581-0-3. WILDOVÁ, R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003. BEDNÁŘOVÁ, J.; ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, a.s., 2007. MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. (eds.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, s.r.o., 2003, s.230. ISBN 80-7178-799-X. KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, spol. s r.o., 2008. s.158. ISBN 978-80-7367-359-8. FASNEROVÁ, Martina. Prvopočáteční čtení a psaní. Praha: Grada, 2018. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0289-1. TOMKOVÁ, Anna. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole: distanční text. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007, 97 s. ISBN 978-80-7290-315-3. LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. Brno: Edika, 2014, 168 s. ISBN 978-80-266-0112-8. TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál, 2015, 140 s. ISBN 978-80-262-0790-0. |
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (28.09.2020)
Přednáška, diskuze, práce s texty, skupinová práce, videoukázky z praxe. |
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (04.09.2019)
Současné pojetí čtenářské pregramotnosti. Psaní - vývoj pojetí písma u dětí, kódování a dekódování, práce s grafikou. Rozvoj porozumění textu. Přechod na ZŠ - požadavky na dítě, metody výuky čtení a psaní. RWCT, čtenářské dílny, čtenářské kostky, projekty na podporu čtenářství. |
|
||
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (01.09.2021)
Studentům bude udělen klasifikovaný zápočet na základě zpracování tematického celku/projektu pro rozvoj čtenářské pregramotnosti, který bude vypracován dle předen daných kritérií. S nimi budou účastníci seznámeni na prvním setkání. Podmínkou splnění předmětu je také aktivní účast na seminářích a plnění dílčích úkolů v prostředí Moodle. |