course can be enrolled in outside the study plan priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
The course is closely connected with educational practice carried out on various types and levels of public, private and church schools and educational institutions.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Kurz je úzce provázán s pedagogickou praxí. realizovanou na různých typech a stupních státních, soukromých a
církevních škol a výchovných zařízení.
V rámci seminářů budou zobecněny poznatky a zkušenosti získané v průběhu pedagogických rozborů realizovaných na
fakultních školách.
Aim of the course -
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Aim of the couse is to learn how to theoretically reflect upon social-pedagogical and general didactical spects of teaching and learning at lower secondary schools.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Naučit se teoreticky reflektovat sociálně pedagogické a obecně didaktické aspekty vzdělávání a výchovy na 2. stupni základních škol.
Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Literatura bude doporučena podle výběru volitelného úkolu.
Requirements to the exam - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na reflexích. Další požadavky sdělí jednotliví vyučující.
Syllabus -
Last update: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
" Teacher, teaching profession, student´s self-reflection regarding the demands of the teaching profesion
" Pupil´s personality, perspectives of pupils´development, case study approach to pupils
" Teacher-pupils relationship
" Curriculum analysis
" Lesson plans and preparations
" Evaluation of pupil´s learning
" School as a social group with a positive learning climate
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
" Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. " Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. " Vzájemné vztahy učitelů a žáků " Práce učitele s učivem. " Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. " Projektování na různých úrovních práce učitele. " Hodnocení žáka. " Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím