SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Galleryś animation and museumś pedagogy 4 - ON9321A46
Title: Galerijní animace a muzejní pedagogika 4
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Pre-requisite : ON9321A33
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)
Obsahem kursu je metareflexe a pedagogická transformace poznatků z předchozích tří kursů a vlastních interpretačních přístupů. Jde o další variantu práce s odbornými texty, které budou vztahovány jak k intertextuálním průnikům k dalším typům kulturních textů, tak k diskursivní praxi, která se ke galerijní edukaci váže. V závěru povede tato interpretace k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM. Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM. Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

V závěru povede interpretace teoretického základu k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM.
Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM.
Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Povinná:

Fulková, M. et al.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění.  Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN 978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) Počet stran 351

Doporučená:

Odborná literatura k výstavnímu projektu UPM (podle situace)

Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Přel. Josef Fulka. Praha: Agite/Fra, 2009.

Josef Fulka: Obraz a jeho útroby. In Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Praha: Agite/Fra, 2009, str. 157 – 172.

 

Volitelná:

Andrea Kárpáti and Tamás Vásárhelyi:  Exhibition Communication. Translation and adaptation from the Hungarian original. ELTE, Budapest, 2013. ISBN 978-963-284-367-4

 

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Galerijní edukace IV

17bON9321A46p1

P, S

doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D., středy 14.15, každý týden

 

Sylabus

 

Obsahem kursu je metareflexe a pedagogická transformace poznatků z předchozích tří kursů a vlastních interpretačních přístupů. Jde o další variantu práce s odbornými texty, které budou vztahovány jak k intertextuálním průnikům k dalším typům kulturních textů, tak k diskursivní praxi, která se ke galerijní edukaci váže. V závěru povede tato interpretace k týmovému návrhu komplexního edukačního modelu, a to ve vazbě na konkrétní výstavní projekt ve spolupracující instituci, např. UPM.

Tento edukační model bude uplatněn v praxi, např. v cyklu edukačních workshopů pro veřejnost, např. tradiční Zahrada/počátek června 2018 v UPM.

Hodnocení proběhne v akci a v kolokviu reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).

 

1.

28. 2., 7.3. 14. 3. 

Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a sbírky UPM.

 

Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a pojetí edukace v UPM. Komparace povahy galerijního a muzejního edukačního přístupu. Za UPM Mgr. Vladimíra Sehnalíková

 

Stanovení četby, výběr odborných textů. Principy intertextuality a intervizuality v edukaci, rizomatický edukační přístup.

 

Návrat k primárnímu prameni I a vlastnímu eseji: Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Přel. Josef Fulka. Praha: Agite/Fra, 2009.

Sekundární pramen: Josef Fulka: Obraz a jeho útroby. In Georges Didi Hubermann – Ninfa Moderna. Esej o spadlé draperii. Praha: Agite/Fra, 2009, str. 157 – 172.

Primární pramen II: podle vlastního výběru studenta

Primární pramen III: Fulková, M. et al.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění.  Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN 978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) Počet stran 351

 

 

2.

21. 3. , 28. 3., 4. 4.

 

Návštěva profesionálního prostředí – seznámení s výstavním projektem UPM, kurátorským pojetím, principy konceptové analýzy a tematizace kulturního obsahu, příprava vlastního pojetí pedagogické transformace (oblast pedagogical content knowledge).

Stanovení pracovních skupin. Příprava žádosti o grant.

 

Primární prameny a studijní pozadí: poskytne UPM, Mgr. Vladimíra Sehnalíková

 

3.

11. 4., 18. 4., 25. 4.

 

Týmová práce v profesionálním prostředí – dokončení návrhu edukace, práce v týmech, vzájemná evaluace (peer review) návrhů a jejich pedagogické nosnosti a proveditelnosti.

Spolupráce s edukačním oddělením UPM.

 

4.

2. 5. , 9. 5.

 

Finální doladění scénářů edukačního modelu k provedení v praxi, scénáře workshopů pro veřejnost, časová dotace, týmy, vedení a jmenovitá zodpovědnost.

 

16. 5. rektorský den

 

Počátek června: realizace programu v UPM pro veřejnost, v prostředí ateliérů a zahrady. Supervize: doc. Dr. M. Fulková ze KVV PedF UK, Mgr. Sehnalíková za UPM.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Hodnocení bude probíhat kontinuálně v průběhu realizace workshopů v UPM a v následném kolokviu  reflektované praxe (Schoenův model reflexe a jeho modifikace pro muzejní edukaci).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html