|
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
To develop reflective competence of Art education tracher as a basic trachet comprtencies. To integrate a variety different perspectives: Multicultural and gender perspectives in Art education. To work with curricula documents and to use them as a tool of reflection, to analyse learning situations. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Reflective competence, curricular documents RVP, cultural education, discourses, Multicultural and transcultural approaches in Art Education. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7 FULKOVÁ, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. FULKOVÁ, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-382-5. SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815 ŠTECH, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0 JANÍK, T. (2004) Význam Shulmanovy teroie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, roč. LIV, str. 241- 251. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Pedagogical journals, personal reflective portfolio of learning situations and pedagogical interventions.
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
This course will present as well as elicit a concept of Reflective practitioner, in realtionship to contemporary currents in humanities, art and cultural education abroad. Participants from KVV and school practitioners inquiry into discursive relations between educational and cultural institutions, and applies critical discursive analysis of prectice prortfolios and journals.
|