SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of art education 3 - ON9321030
Title: Didaktika VV 3
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Pre-requisite : ON9321015
Annotation - Czech
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
V rámci semináře studenti připraví alespoň 90 min. výuku výtvarné výchovy. Výuku realizují na vybrané ZŠ, SŠ, nebo ZUŠ a následně ji v semináři rozebírají a hodnotí (videoanalýza). V rámci realizované výuky se zároveň zaměřují na zkoumání vybraného problémového tématu (SZZ).
Aim of the course - Czech
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Cílem předmětu je prohloubit dovednosti studentů k přípravě, vedení a evaluaci výuky ve výtvarné výchově.

Literature - Czech
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Hendl: Kvalitativní výzkum

Janík: Didaktické znalosti obsahu

Slavík: Didaktické znalosti obsahu

Teaching methods - Czech
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

přednáška /seminář

 

Requirements to the exam - Czech
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Z - Seminární práce (skupinová)

ZK - prezentace odvedené práce (kolokviální zkouška)

Syllabus - Czech
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

klíčová slova: didaktická znalost obsahu, didaktická trasnformace, kurikulární dokumenty, evaluace, autoevaluace

 

příprava výuky - výběr problémového okruhu

výuka v terénu a pořizování video a audio záznamů z výuky

analýza výuky

 

Problémové okruhy:

a)      osobní tendence / zvládání kázně/ existenciální situace/ tabu téma

b)      motivace/ didaktická znalost obsahu/ hodnocení výkonu žáka

c)      kompetence/ výstupy/ cíle výuky/ didaktická znalost obsahu/ hodnocení výkonu učitele

(popis práce v terénu, zasazení práce v praxi do teorií nastudovaných v odborné literatuře, komparace)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html