|
|
|
||
Last update: GROSCHLO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2011)
|
|
||
Last update: GROSCHLO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2011)
Povinná literatura (výběr kapitol): Arab Human Developmnet Report 2002, 2003, 2004, 2005, 2009. New York, UNDP. PAIVANDI, S. Discrimination and Intolerance in Iran´s Textbooks. Washington, Freedom House 2008. RICHARDS, A. A Political economy of the Middle East. Boulder, Westview Press 2008. Saudi Arabia´s curricuum of intolerance. Washington, Freedom House, 2006.
Doporučená literatura: KEPEL, G. Boží pomsta. Křesťané, židé a muslimové znovu dobývají svět. Brno: Atlantis, 1996. JUERGENSMEYER, M. Teror v mysli boží. Globální vzestup náboženského násilí. Brno: CDK, 2007. HUNTINGTON, S. P. Střet civilizací. Boj kultur a proměna světového řádu. Praha: Rybka, 2001. BURUMA, I.; MARGALIT, A. Okcidentalismus. Západ očima nepřátel. Praha: NLN, 2005. ESPOSITO,J.; MOGAHED,D. Who speaks for Islam?What a billion Muslims really think. Gallup Pres, 2007. INGLEHART, R.; WELZEL, CH. Modernization, cultural change, and democracy. Cambridge, 2005. KEPEL, G. Jihad. The trail of political Islam. Cambridge: Harvard university press, 2002. KEPEL, G. Fitna. Válka v srdci islámu. Praha: Karolinum, 2006. KROPÁČEK, L. Blízký východ na přelomu tisíciletí. Dynamika přeměn v muslimském sousedství Evropy. Praha: Vyšehrad, 1999. LEWIS, B. The crisis of Islam. New York: Modern library, 2003. LEWIS, B. Kde se stala chyba? Praha: Volvox Globator, 2003. ROY, O. Globalized Islam. Columbia university press, 2004. SAID, E. Orientalismus. Západní koncepce Orientu. Praha: Paseka, 2008. SCHULZE, R. Dějiny islámského světa ve 20. století. Brno: Atlantis, 2007. |
|
||
Last update: GROSCHLO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2011)
Témata kurzu: (1) Islám a Západ (vzájemná percepce - role médií, knižního trhu, školního kurikula, obsahu učebnic), (2) Imigrace a integrace (vzorce migrace, integrační modely, komparace USA, západní Evropa, Česká republika, generační pohled a situace mládeže a role vzdělávání), (3) Blízký východ a modernizace či pozápadnění, (4) Radikalizace a mládež, (5) Příčiny zaostalosti, (6) Analýza terorismu a role vzdělávání. |