SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Atelier 2 - objects, space and action creation 2 - ON2321A19
Title: Atelier 2 - objektová, prostorová a akční tvorba 2
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Pre-requisite : ON2321A16
Annotation - Czech
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
Pokračování zkoumání jevů v prostoru v konkrétním, vybraném místě. Aplikace určitých poznatků z předešlého semestru v soustředené realizaci objektu v kameni. Seznámení se základními postupy při práci s kamenem, porovnávání vlastních předchozích záměrů s aktuální situací, ve které se studenti octnou při snaze o smysluplné uchopení hmoty,při vnímání charakteru kamene, jeho struktury, barvy atd.
Aim of the course - Czech
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

Fyzický prostor, hmota, prostor, materiál, situace, aktualita, kámen, jev, objekt, charakter, pracovní nástroje,

Literature - Czech
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

AJVAZ, M., Havel I.M., Mitášová M. Prostor a jeho člověk, Praha: Vesmír, 2004. ISBN 80-85977-60-5.

CÍLEK, Václav. Obraz krajiny. Praha: Dokořán, 2001. ISBN 978-80-7363-205-2.

MERLEAU-PONTY, Maurice. Viditelné a neviditelné. Oikoymenh, 2004. ISBN 80-7298-098-X.

PALLASMAA Juhani. Myslící ruka. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-09-6

PALLASMAA Juhanni. Oči kůže. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-10-2

ROESELOVÁ, Věra. Didaktika výtvarné výchovy V., nejen pro základní umělecké školy. Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X.

STIBRAL, Karel. Proč je příroda krásná? Nakladatelství Dokořán: Praha 2005. ISBN 80-7363-008-7.

SEIFERT, Jaroslav. Všecky krásy světa. Praha: Československý spisovatel, 1985.

ZUMTHOR, Petr. Promýšlet architekturu. Praha: Archa, 2013. ISBN: 978-80-87545-24-9.

Teaching methods - Czech
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

semináře formou blokové výuky

Syllabus - Czech
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

Studenti pokračují ve svém projektu, který byl v předešlém semestru zaměřen na zkoumání, zkoušení, rozkrývání specifického problému. Individuálně zhodnocují svůj poznatek v drobné realizaci z materiálu, kterým je většinou kámen.

Realizace proběhne formou soustředěného bloku mimo školní budovu.

Na závěr semestru proběhne prezentace s reflexí, zhodnocením práce. (studenti artikulují, co bylo jejich novým poznatkem poorovnají způsob teoretického uvažování s uvažováním přímo při realizaci objektu jako uměleckého činu.

Současně budou uvažovat, jak tento poznatek může konkrétně ovlivnit jejich budoucí pedagogickou praxi.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html