Students will learn basic topics of empirical research and its use in pedagogical practice in Art education.
Students will be led to obtain and practice skills to interpret practical experiences from pedagogical practice and to formulate them as research guestions, hypotheses and problems. Students will learn how to prepare, plan, realize and evaluate their own training research (action research).
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Kurz seznamuje studenty s problematikou empirického výzkumu ve výtvarné výchově
se zvláštním zaměřením na výzkumy využitelné ve školní pedagogické praxi.
Cílem kurzu je získat kompetence k formulaci výzkumných problémů na podkladě interpretace praktických zkušeností, nabýt znalosti k
přípravě výzkumu, jeho plánování, realizaci a posouzení jeho výsledků, zejména se zaměřením na akční výzkum v terénu.
Aim of the course -
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
The aim is to introduce students with basis theoretical and practical principles of empirical research and enable them to use it in everyday practice in school.
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Cílem výuky je seznámit studenty se základními teoretickými a praktickými principy empirického výzkumu.
Umožnit studentům jejich aplikaci v praxi výtvarné výchovy a rozšířit tak jejich schopnosti reflexe a hodnocení jejich vlastní pedagogické práce.
Literature - Czech
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
McBRIDE, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu (průvodce pro učitele). Liberec : Technická univerzita Liberec, Fakulta pedagogická 1995
GAVORA, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X
HENDL, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy. ISBN 80-71184-549-3
PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8
STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X
Teaching methods -
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
lecture, seminary
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
Formy výuky studijního předmětu : přednáška, seminář
Requirements to the exam -
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Claim to the MC:
a) Test
b) Students will make their own training research on selected topic from practice of Art education.
(Seminar paper, ca 15 pages of text)
c) And in final seminary will present their work.
(Power Point, ca 10 minutes)
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2010)
Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet
Požadavky ke Z:
a) Studenti zpracují vlastní tréninkový výzkum (první část) na vybrané téma z praxe výtvarné výchovy.
(Seminární práce, cca 15 stran textu)
b) A v závěrečném semináři ji odprezentují.
(Power Point, cca 10 minut)
Syllabus -
Last update: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Theory
1) qualitative and quntitative research in Art education