|
|
|
||
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2009)
|
|
||
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2009)
BRANDSFORD, J.D., BROWN, A.L. COCKING, R.R. How People learn? National Academy Council, 1999. http://newton.nap.edu/html/howpeople1/ BRDIČKA, B. Role Internetu ve vzdělávání. Studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. AISIS : Kladno, 2004. ISBN 80-239-0106-0. ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha : Portál, 1998. DOCKTERMAN, D., A. Great Teaching in the One Computer Classroom. Tom Snyder Productions, 1990. KALAŠ, I. Digitálne technológie a vízie moderného vzdelávania. In Sborník DIDINFO2006. Informatika na slovenských školách. Vývoj a perspektívy. UMB : Banská Bystrica, 2006. KALHOUS,Z., OBST,O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. MOYER,P.S. BOLYARD,J.J., SPIKELL,M.A. What Are Virtual Manipulatives? In Teaching Children Mathematics. 2002. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha : Portál, 1997. RAMBOUSEK, V. a kol. Práce s počítačem. Praktické činnosti. Praha : Fortuna, 2003. 1. a 2. díl. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2004. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : MU, 1998. ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŽIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno : MU, 2003. Sborníky seminářů a konferencí POŠKOLE.
Portály: INFOVEK. http://www.infovek.sk/ TELMAE. http://telmae.eu Učitelský spomocník. http://it.pedf.cuni.cz/ WWW4teachers. http://www.4teachers.org/ http://rvp.vup.cz http://infovek.sk |
|
||
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2010)
1. Introduction into didadctics of information education. Explanation of the key concept of "information education". Roel of information education in primary and secondary education in the Czech Republic. Curricular documents - Framework educational programme, School educational programme. Development of School educational programme for ICT as a part of didactics transformation. 2. Teaching principles and methods for bringing up to fruition of aims of information education. 3. Teaching methods for solving of typical asignments and representative problems for Information Education in school education. 4. Analysis of textbooks and evaluation of study and teaching sources for information education. 5. Carefully selected methodological questions of introduction into programming in Imagine. Approaches to development of information ang algorithmical pupil´s thinking and to development of pupil´s competency for manipulation with structures (structural thinking). 6. Research methodology and outcomes focused on educational issues and benefits of ICT in education. 7. Safety and work hygiene in ICT subjects and information education. |