|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2012)
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2012)
The aim of the course is to introdukce artephiletics as salutogenetic komplement of art therapy, in follow-up to the know ledge of health psychology, drama and ergotherapy. |
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (11.04.2017)
HORŇÁKOVÁ, M. Liečebná pedagogika. Bratislava : Perfekt, 1999. ISBN 80-8046-126-0. Slavík,J., Slavíková,V., Hazuková,H.: Výtvarné čarování (artefiletika),UK ped.f.,Praha 2003 Campbellová,J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi : skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé. Portál Praha 2000 Liebmannová, M: Skupinová arteterapie, Portál Praha, 2005 http://www.zavora.info/Podklady/Psychoterapie_2009_3-4_Salutogeneticky_charakter_artefiletiky.pdf |
|
||
Last update: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2015)
Aktivní účast v seminářích - nelze nahradit samostudiem. Úloha jako podklad pro hodnocení. |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2012)
1. Characteristics and current concept of aesthetic, arttherapy and related approaches. 2. Arts education and creativity as a phenomenon of current company. 3. Possibilities of aestheticuseable in the school curriculum. 4. "flow" experience and its use in education. 5. Salutogenetic dimension of aesthetic. 6. Principles of therapeutic pedagogy. |