The course creates space for practical application of teaching skills of students in creating programs for children and projects. Students use knowledge about the activities of social network (crisis centers, children's clubs, shelters, etc.). Students diagnose some educational facilities, they identify potential problems and they suggest program prevention and early intervention. Seminars provide a space for reflection and discussion of prepared programs for youth work in the area of prevention. The output of the practical seminars is to design and defending school project linked.
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2015)
Předmět vytváří prostor pro praktické využití získaných dovedností během studia při tvorbě projektů. Studenti využívají znalostí o činnostech zařízení školské, zdravotní a sociální sítě. Diagnostikují vybrané zařízení, identifikují případné problémy, navrhují program prevence, včasné intervence apod. Zpracovávají preventivní program a další podpůrné programy pro klienty a ověřují je v praxi. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s lidmi v oblasti prevence.
Aim of the course -
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (26.07.2013)
The aim of this course is to acquire design practices specific to the social education and to obtain basic skills to design projects at schools and educational and social institutions in the community.
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2015)
Cílem předmětu je osvojit si postupy:
- projektování specifické pro oblast sociální pedagogiky a získat základní dovednosti koncipovat projekty v úrovni školských, zdravotních či sociálních zařízení i v rámci komunity
- přípravy akreditaci vzdělávacího programu pod MŠMT či MPSV
Tauer, Vladimír, Zemánková, Helena a Šubrtová, Jana. Získejte dotace z fondů EU: tvorba žádosti a realizace projektu krok za krokem: metodika, pravidla, návody. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. 160 s.ISBN 978-80-251-2649-3.
S dalšími studijními texty budou studenti seznámeni během výuky. Student je povinen si obstarat základní literaturu týkající se vybraného tématu projektu (publikace, zákony, články v odborném tisku, internetové materiály, informační materiály týkající se konkrétních zařízení apod.).
Requirements to the exam - Czech
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2015)
Pro získání zápočtu je nutné vypracovat a obhájit projekt, připravit vzdělávací program k akreditaci pod MŠMT a MPSV.
Syllabus -
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
1. Analysis of basic health and political documents and means of their application in the Czech Republic.
2. Possibility of joining community projects: Healthy village, town, region; Health promoting school (both in pre-school and primary education).
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2015)
1. Úvod do problematiky. Seznámení s průběhem semináře a se systémem práce, předložení vypsaných okruhů témat pro projekty a vzdělávací programy pro akreditaci, vytvoření studentských projektových týmů, atd.
2. Seznámení s materiály potřebnými k akreditaci vzdělávacího programu na MŠMT a vzdělávacího programu na MPSV.
3. Uvedení do problematiky Evropských Strukturálních fondů jako možnosti finančního zdroje.
4. Seznámení se základními pojmy "projektového jazyka": termíny, jejich smysl, formulace jednotlivých bodů grantových přihlášek apod. Seznámení s obsahem projektu, jeho cíli, omezeními, kritérii úspěšnosti, příčinami neúspěšnosti atd. Sestavování předběžné žádosti o grant a grantové přihlášky. Praktické postupy a možnosti sestavování předběžných žádostí a grantových přihlášek v širším pohledu a na praktických příkladech. Průběžné konzultace jednotlivých studentských týmů nad vybranými projekty. Předložení a obhajoba projektů.
5. Seznámení s Evropským sociálním fondem - Operační program zaměstnanost
6. Další možnosti podávání projektů v rámci EU - např. NROS, IOP, Program Daphne, Norské fondy apod.