|
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (11.09.2017)
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (20.12.2016)
Očekává se, že návrh didaktického projektu bude inspirativním počinem. Návrh by měl být natolik kvalitně vypracovaný, aby jej bylo možné v upravené podobě realizovat ve školských zařízeních, případně veřejně publikovat (např. na metodických portálech). K úspěšnému zakončení kurzu je třeba odevzdat písemné zpracování projektu, projekt prezentovat a úspěšně obhájit na kolokviu. V případě skupinového vypracování projektu musí být během evaluace projektu potvrzena aktivní účast jednotlivých studentů na jeho zpracování. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (20.12.2016)
Kromě zdrojů a odkazu uvedených v moodlu doporučujeme využívat následujích sudijních pramenů:
Základní zdroje:
DÖMISHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 212 s. Monografie.ISBN 978-80-244-2915-1. DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze.ISBN 978-80-246-1620-9. OMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1. Obsah dostupný z https://cache.obalkyknih.cz/api/toc/pdf?isbn=978-80-7367-527-1 JIRÁSKOVÁ, Věra. Multikulturní výchova: předsudky a stereotypy. Praha: Epocha, 2006. ISBN 80-87027-31-0. Obsah dostupný z https://cache.obalkyknih.cz/api/toc/pdf?isbn=80-87027-31-0%20(v%C3%A1z.)%20: NOVOTNÝ, Jan. Projektová výuka a aspekty tvořivosti v edukačním procesu. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. 116 s. ISBN 978-80-7414-431-8.
Doporučená literatura
EXLER, Petr. Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 127 stran. Monografie.ISBN 978-80-244-4620-2. FISHER, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha, Portál 1997. GARDNER, H.: Dimenze myšlení - teorie rozmanitých inteligencí. Praha, Portál 1999. GÖBELOVA, Taťána. Hodnotová výchova v pedagogické praxi. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. 64 s. ISBN 978-80-7368-542-3. HYPLOVÁ, Jana. Využití projektového vyučování k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010. 155 s.ISBN 978-80-7368-919-3. JEZBEROVÁ, Romana et al. Žákovské projekty: cesta ke kompetencím: příručka pro učitele středních odborných škol. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2011. 128 s.ISBN 978-80-86856-77-3. JIRÁSKOVÁ, Věra. Multikulturní výchova: předsudky a stereotypy. Praha: Epocha, 2006. ISBN 80-87027-31-0. Obsah dostupný z https://cache.obalkyknih.cz/api/toc/pdf?isbn=80-87027-31-0%20(v%C3%A1z.)%20: KAŠOVÁ, J. a KOL. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: Iuventa. 1995. KINDLMANNOVÁ, Jana, ed. Cesta za žákovskými projekty: metodická příručka projektové výuky a zážitkové pedagogiky Prázdninové školy Lipnice. 1. vyd. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2013. 149 s. ISBN 978-80-905502-0-9. KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Vyd. 1. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007. 186 s. ISBN 978-80-87029-12-1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. ISBN 80-210-4142-0. Obsah dostupný také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200703/contents/nkc20061695721_1.pdf LENZ, Bob. Transforming schools: using project-based deeper learning, performance assessment, and common core standards [online]. San Francisco, [California]: John Wiley & Sons, 2015, ©2015[cit. 2016-12-02].ISBN 978-1-118-73970-9. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=11004531. (Publikace dostupná elektronicky ve vzdáleném přístupu UK) MAZÁČOVÁ, Nataša. Metodický portál, Články: „Možnosti a meze projektové výuky v současné škole“ [online]. 19. 04. 2007. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1288/MOZNOSTI-A-MEZE-PROJEKTOVE-VYUKY-V-SOUCASNE-SKOLE.html>. NAAR, D. a KOL. Průvodce pro projektové vyučování. Praha: Egredior. 2004. VALENTA, J. a KOL. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha: ARTAMA 1993. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (09.01.2017)
Požadavky k získání zápočtu: Podmínkou obdržení zápočtu je průběžné plnění povinností vyplývajících z obsahu kurzu, |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (09.01.2017)
Příprava projektu I. – letní semestr
a) nastudování odborné literatury vztahující se k projektovému vyučování;
|