|
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (18.01.2018)
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (18.01.2018)
Základní literatura:
CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International
Literatura k evaluaci:
Libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo Techniques et pratiques de classe (CLE International).
Doplňková literatura:
BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN (coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER, H. (2009) : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International
Dokumenty:
Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. (2013) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT (2003) Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier (2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna
Časopisy:
Le français dans le Monde Cahiers pédagogiques Cizí jazyky
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (18.01.2018)
Aktivní účast v kurzu, maximálně 3 absence. Rozbor praktických situací ze Souvislé ped. praxe I. + II. Výstupy a reflexe v rámci micro enseignement, aktivní účast na skupinové reflexi v rámci blogu kurzu nebo v diskuzích ve výuce. Zpracování libovolného teoretického tématu formou seminární práce (příprava na SZZ) Maximálně dva pokusy na evaluaci.
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (18.01.2018)
Každý seminář se zaměří na vybrané téma z didaktiky FJ dle potřeb na požadavků studentů v závislosti na autoreflexi ze souvislé oborové praxe I i II. a tématu/cíli výuky. Seminář bude obsahovat vlastní výstupy studentů formou "micro enseignement" (důraz na řečové dovednosti ve vztahu k jazykovým prostředkům, evaluaci a strategie) a následnou reflexi formou zápisků a skupinové reflexe (blog). |