SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching Practice - Secondary School - ON2305234
Title: Praxe na SŠ
Guaranteed by: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [TS]
Extent per academic year: 2 [weeks]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. František Parkan
Classification: Teaching > History
Annotation -
Last update: SKOPEK/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2014)
This subject is taught in Czech.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)

Julínek, S. a kol.: Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno, MU 2004

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)
 
 
 
 

 
 
 
 

ROZBOR HODINYI. Pozorování cílů hodinya)stanovení cíleuveden -neuvedenb)dosažení cíledosažen (stupeň dosažení) -nedosaženRozbor1.Kvalita stanovených cílůa vhodnost stanovených cílů2.Příčiny dosažení či nedosažení cílůII. Pozorování obsahu učivaa)skladba učivapřevaha(nedostatek) faktografie, pojmů, soudů a úsudkůvhodné -nevhodné zobecňování b)možnost a schopnost žáků pracovat samostatně pracují sliteraturou samostatně hodnotí historické jevy a událostiučitel pouze sděluje informacebezhodnoceníučitel předkládá hodnocení sámRozbor1.Historická správnost2.Kvalita skladby učiva a zvolených myšlenkových operací3.(Ne)přiměřenost, promyšlenost, ujasněnost zvoleného výběru obsahuIII. Postupy a metody ve výucea) zvolený základní postup: rekonstrukce děje (popis, vyprávění apod.); objasňování pojmů, vyvozování; kombinovanýb) zpracování obsahu učiva:vykládávširších souvislostech (v kontextu); bez souvislostíc) způsob podání učiva:vyvozování; argumentace; prosté sdělováníVe všech třech oblastech sledujeme: Komplexnost x neúplnost; logičnost x neuspořádanost;věcnou správnost; míru přiměřenosti a náročnosti; d) převažující styl učitele: přednáší,diskutujee) motivace:funkční; verbální; situační; žádnáf) převažující činnost žáků:pasivní (poslouchají); spolupracují; samostatně pracují; nezájemg) výchovný cíl:podpora vlastních názorů; vytváření hodnotového systému xnenaplněnh) formy řízení:stimulující;příkazych) kontrola nového učiva:chybí; chaotická; promyšlenái) kontrola probranéhoučiva:pamětní; myšlenkové operaceRozbor1. Kvalita propojení cíle, obsahu a postupu2. Interakce: učitel žák obsah3. Kvalita a efektivita výsledkůIV. Metodické zvládnutí hodinyÚroveň: využití tabulea pomůcek;chronologická a prostorová orientace;zapojení žáků

 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html