SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to Teaching Language Skills - ON2301000
Title: Úvod do výuky jazykových prostředků a řečových dovedností
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Is pre-requisite for: ON2301006
Annotation - Czech
Last update: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2014)
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování a dalších se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se základními principy rozvoje jazykových prostředků a řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině, přičemž akcent bude kladen zejména na rozvoj jazykových prostředků. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Následující mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Obsah: Introduction; Revision (aims, communicative competence, activity types, lesson planning, etc.). Teaching language microskills/subskills and language skills. Language microskills/subskills: teaching vocabulary, teaching grammar, teaching pronunciation. Optional/self-study: Translation in ELT. Course evaluation. Požadavky na studenta: Aktivní účast na výuce (80%); předložení požadované dokumentace (příprava na microteachings; pozorovací archy; seznam prostudované literatury; příp. další požadované materiály) Formát: test, příp. ústní pohovor/kolokvium na základě předložených materiálů
Literature - Czech
Last update: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2015)

Základní:

  • THORNBURY, S. (2000). How to Teach Grammar. Longman,
  • THORNBURY, S. (2002). How to Teach Vocabulary. Pearson Education.
  • CELCE-MURCIA, M., BRINTON, D. M., GOODWIN, J. M. (2010) Teaching Pronunciation. A Coursebook and Reference Guide. (2nd ed.) New York: Cambridge University Press.

Doporučená:

  • GRANT, L. (2014) Pronunciation Myths. Applying Second Language Research to Classroom    Teaching. Ann Arbor: University of Michigan Press.
  • KELLY, G. (2004). How to Teach Pronunciation. Pearson Education.
  • UNDERHILL, A. (2005). Sound Foundations. Learning and Teaching Pronunciation. (3rd ed.) Oxford: Macmillan Publishers Limited.
  • LANE, L. (2012). Tips for Teaching Pronunciation. A Practical Approach. New York: Pearson Longman.
  • + selected chapters:
  • HARMER, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Longman.
  • SCRIVENER, J. (2011). Learning Teaching. Macmillan.
  • HENDRICH, J. ET AL. (1988). Didaktika cizích jazyků. SPN Praha.
  • UR, P. (2012) A Course in English Language Teaching. Cambridge University Press.
Requirements to the exam - Czech
Last update: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2015)

Aktivní účast na výuce (80%); předložení požadované dokumentace (příprava na microteachings; seznam prostudované literatury; příp. další požadované materiály, např. pozorovací archy)

Formát: test, (příp. při splnění zadaných požadavků ústní pohovor)

Syllabus
Last update: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (13.01.2017)

Introduction; Revision (aims, communicative competence, activity types, lesson planning, etc.).

Teaching language microskills/subskills and language skills.
Language microskills/subskills:

teaching grammar,

teaching vocabulary,

teaching pronunciation.
Optional/self-study: Translation in ELT.
Course evaluation.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html