SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Data Presentation on PC - OKVP19023
Title: Informace - zpracování a prezentace dat na počítači
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:combined
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 3 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D.
Ing. Irena Fialová, CSc.
Comes under: Volitelné předměty KS
Annotation - Czech
Last update: LEIPERT/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2009)
Posláním předmětu je vybudování, resp. revitalizace složek adekvátní uživatelské informační gramotnosti specifikované pro využití v pedagogické praxi i v rámci dalšího studia. Cílem není pouze dosažení příslušné úrovně uživatelských dovedností, ale taktéž nazírání elementaristické struktury vazeb a patřičný nadhled pro realizaci aktivit v šíři procesů vedených pedagogem.
Literature - Czech
Last update: LEIPERT/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2009)
  • LEIPERT, J., aj. S počítačem do Evropy. Brno : Computer Press, 2004.
  • PECINOVSKÝ, J. Office 2007 Podrobný průvodce. Praha : Grada Publishing, 2007.
  • PECINOVSKÝ, J. Word 2007 Podrobný průvodce. Praha : Grada Publishing, 2007.
  • RAMBOUSEK, V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 2004.
  • elektronická podpora patřičným kurzem na http://moodle.pedf.cuni.cz
Syllabus - Czech
Last update: LEIPERT/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2009)

V prezenční části předmětu je kladen důraz na adekvátní rozkrytí těchto témat:

  • prostředí moderního operačního systému
  • orientace v úložištích WAN a LAN
  • komunikační a informační služby internetu
  • zpracování elektronických informací
  • prostředí textového, tabulkového a grafického editoru s adekvátními výstupy
  • elektronická agenda z pohledu, resp. pozice vychovatele i výchovně-vzdělávacího zařízení.

Distanční část je zaměřena na osobní uchopení a dovednostní zvládnutí činností v doporučovaných aplikačních prostředích, důraz je kladen na principy práce a jistou platformní nezávislost prováděných aktivit a realizovaných samostatných prací

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html