course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Cílem předmětu Praxe a didaktika ICT 03 s reflexí praxe je seznámit studenty s aktuálními trendy v oblasti vytváření internetových prezentací školy včetně trendů ve tvorbě internetových prezentací a ve změně v přístupu k jejím uživatelům. Důležitou částí jsou kritéria kvality oficiálních školních webových prezentací včetně práce s evaluačními a autoevaluačními nástroji, které jsou učitelům k dispozici.
Druhým hlavním tématem je difuze technologií ve škole 21. století v podobě integrace ICT do života školy. Jako model bude využit autoevaluační a plánovací nástroj Profil Škola21. V souladu s převažující didakticko-metodickou orientací tohoto studia je jeho cílem rozvinout u studentů schopnost identifikovat možnosti vývoje daných oblastí na škole a navrhnout další kroky pro rozvoj v dané oblasti, a v důsledky zlepšovat prostředí pro rozvoj informační výchovy žáků.
Literature - Czech
Last update: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (07.02.2013)
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003.
BRDIČKA, B., NEUMAJER, O., RŮŽIČKOVÁ, D. ICT v životě školy - Profil školy21. Metodický průvodce. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eučitelů na einstruction. Kladno : AISIS, 2003.
DOBEŠ, M. a kol. Kuchařka marketingu pro vzdělávací instituce. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-77-4
EGER, L. Komunikace vzdělávacích organizací s veřejností na internetu. Praha : Česká andragogická společnost, 2010. ISBN: 9788087306079.
FEŘTEK, T. Rodiče vítáni. Praktický návod, jak usmířit rodiče a učitele našich dětí. Praha : Yinachi, 2012. ISBN 9788090473522.
HABERMANN, R., NEUMAJER, O. Školní web - vznik, rozvoj a využití - metodická příručka. 2007.
KLIMEŠ, C., PROCHÁZKA, J. Projektování informačních systémů 1. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2005.
MERENYI, Á., SZABÓ, V., TAKÁCS, A. 101 ideas for innovative teachers. Budapešť : Microsoft. 2006.
NEUMAJER, O. Budujeme školní web. Brno : CP Books a. s., 2005.
NEUMAJER, O. Moderní trendy při tvorbě školních internetových prezentací in NEKLAPILOVÁ, V. (ed), ŠTERCL, J. (ed.) Nejčastější pochybení škol aneb Praktické rady pro ředitele. Praha : Raabe, 2012. 36 str.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT, VÚP Praha, 2007.
SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál, 1997.
ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha : Grada Publishing a. s., 2001