SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics ICT 02 - OKRIT19131
Title: Didaktika informační a komunikační technologie 02
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 8
Hours per week, examination: 0/0, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.10.2012)
Studijní předmět Didaktika ICT 02 přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S. Paperta a jeho žáků a dalších představitelů logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scatch aj.). Cílem předmětu Didaktika ICT 02 je, aby studenti pochopili a uměli aplikovat principy konstruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.10.2012)

OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA.

PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.

• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.

•  Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.

KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.

•        Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�! ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.10.2012)

OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA.

PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.

• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.

•  Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.

KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.

•        Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�! ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2012)

Návrh metodického postupu, v němž bude uplatněn konstruktivistický postup ve výuce vybraného tématu z učiva vzdělávací oblasti ICT na ZŠ/SŠ.

Prokázání znalostí z probraných témat kurzu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html