Procesy substituce, kvantifikace, negace, význam jazyka, struktury úsudků, vývoj schopností dítěte logicky myslet v kontextu her a řešení matematických úloh.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Procesy substituce, kvantifikace, negace, význam jazyka, struktury úsudků, vývoj schopností dítěte logicky myslet v kontextu her a řešení matematických úloh.
Aim of the course -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Navázat na část I, zvýšit schopnost skloubit RVP s rozvojem logického myšlení, schopnost vědomě sledovat logickou stránku problému.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Navázat na část I, zvýšit schopnost skloubit RVP s rozvojem logického myšlení, schopnost vědomě sledovat logickou stránku problému.
Literature -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Marchini, C. Kaslová, M. Substitution In SEMT 2003, UK PedF: Praha, 2003
Tanská, N. Co mi řekl semafor. Albatros: Praha
Veberová a kol. Těšíme se do školy. Albatros: Praha 1987
Učebnice matematiky pro 1.st. ZŠ
Hejný a kol. Teoria vyučovania matematice.
Malinová, E. Didaktika matematiky pro 1. st. ZŠ
Pracovní listy
Další dle potřeb a zájmu na semináři.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Marchini, C. Kaslová, M. Substitution In SEMT 2003, UK PedF: Praha, 2003
Tanská, N. Co mi řekl semafor. Albatros: Praha
Veberová a kol. Těšíme se do školy. Albatros: Praha 1987
Učebnice matematiky pro 1.st. ZŠ
Hejný a kol. Teoria vyučovania matematice.
Malinová, E. Didaktika matematiky pro 1. st. ZŠ
Pracovní listy
Další dle potřeb a zájmu na semináři.
Requirements to the exam - Czech
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)
test
Syllabus -
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
1. Kvantifikovaný výrok a jeho role v komunikaci, kvantifikace a proces zobecnění, podmínky pro zobecnění.
2. Substituce od mateřské školy po 6.r.
3. Negace, vývoj v komunikaci a v myšlení u dítěte od 3let, různé pohledy na negaci v pedagogických směrech 20.století, negace a český jazyk a jiné jazyky.
4. Úsudky.
5. Analýza pravidel her pro děti od 3 let z pohledu náročnosti pochopení pravidel s ohledem na vztahy mezi výroky + posuzování dodržování pravidel jako proces analýzy jejich logické struktury, jako práce s negací.
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
1. Kvantifikovaný výrok a jeho role v komunikaci, kvantifikace a proces zobecnění, podmínky pro zobecnění, práce s matematickou větou. 2. Substituce od mateřské školy po 6.r. 3. Negace, vývoj v komunikaci a v myšlení u dítěte od 3let, různé pohledy na negaci v pedagogických směrech 20.století, negace a český jazyk a jiné jazyky. 4. Úsudky. Důkaz pravdivosti tvrzení s ohledem na věk dítěte/žáka (lokální, sporem) 5. Analýza pravidel her pro děti od 3 let z pohledu náročnosti pochopení pravidel s ohledem na vztahy mezi výroky + posuzování dodržování pravidel jako proces analýzy jejich logické struktury, jako práce s negací.
Entry requirements - Czech
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)
absolvování kurzu Základy logiky a logického mylšení I