|
|
|
||
Last update: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (29.10.2020)
V případě distanční formy kurzu bude výuka realizována on-line přes aplikaci MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_OWZmNzUwMTItM2FiZi00YjgxLTkzNmQtZmFiN2IzZTYxY2Fi%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%2254095480-531f-41a2-a5f6-cab1b93cd9c4%22%7d |
|
||
Last update: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (18.09.2019)
Pešková, Jaroslava a Schücková, Ladislava. Já, člověk--: jak dělat vědu o člověku dnes a zítra. 1. vyd. Praha: SPN - Státní pedagogické nakladatelství, 1991. 270 s. Učebnice a příručky pro vysoké školy. ISBN 80-04-21766-4. RYBÁK, David. Fenomenologické redukce a vzdělání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4336-6. |
|
||
Last update: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (11.02.2019)
1. Zdroj vědy v antickém Řecku; v jakém smyslu jedině v Evropě lze mluvit o vědě; 2. Základní termíny evropské vědy a jejich výklad: theória; epistémé; doxa; axiom; theorém; metafyzika; mathésis a mathéma 3. Proměna vědy na tradici; zrod světa ve smyslu universa; universitas věd 4. Smysl vědy a vědění stojící u zrodu našeho novověkého světa; přírodověda; exaktnost; měřítkem pravdy jistota ve smyslu jasných a zřetelných představ; realita a objektivita 5. Mathesis universalis; dvoukolejnost přírodovědy a humanitních věd; smysl pedagogiky v novověku 6. Hermeneutika; fenomenologie; pozitivismus; (post)strukturalismus - základní rysy a východiska |
|
||
Last update: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (11.02.2019)
Absolvování předmětu: zvládnutí kolokviální zkoušky spočívající v předvedení rozumění základním teoretickým pojmům a ve zodpovězení jedné otázky z vlastní četby alespoň jedné z kapitol knihy: Pešková, Jaroslava a Schücková, Ladislava. Já, člověk--: jak dělat vědu o člověku dnes a zítra. 1. vyd. Praha: SPN - Státní pedagogické nakladatelství, 1991. 270 s. Učebnice a příručky pro vysoké školy. ISBN 80-04-21766-4. |