Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
The course consists of two stages. In the first phase, students plan and subsequently implement their practice in a selected educational facility. They are based on theoretical knowledge gained during previous studies. They prepare a portfolio containing the objectives of their practice, a description of the institution and its comparison with similar institutions abroad and a detailed analysis of their activities. In the second phase, the teachers and the students themselves evaluate the activities of individual students on the basis of portfolio presentations and formulate recommendations for further pedagogical activities.
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném výchovně vzdělávacím zařízení. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studenti hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
The student will use the existing knowledge and skills to implement their own teaching, during the observational part of the practice at school will record and analyze educational and educational situations, propose alternative ways of solving practical situations, record everything in a portfolio that is reflected.
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.09.2023)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin. Seminární práce 11 hodin, příprava na zápočet 3 hodiny.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
To obtain the credit, the student submits a structured text according to the instruction of the teacher (this includes the school's confirmation of the practice). The content of this text and its various tasks are presented to the students in the introductory seminar. Before starting the practice, he undergoes compulsory training of students before the practice. The student has a total of 3 attempts to get the credit, 1 regular and 2 corrective.
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
Student k získání zápočtu odevzdává strukturovaně zpracovaný text dle pokynů vyučující (jeho součástí je i potvrzení školy o realizované praxi). S obsahem tohoto textu a jeho jednotlivými úkoly jsou studenti seznámeni na úvodním semináři. Před zahájením praxe absolvuje povinné proškolení studentů před praxemi. Další podrobnosti v Moodle.
Student má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné.
Syllabus -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: min. 20 hours, making portfolios
Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (09.09.2022)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět.
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.
3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.