|
|
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
The goal of the course is to 1) acquaint students with historical, social, and theoretical background of student school problem behavior and 2) present variety of interventions and strategies used to prevent and manage student problem behavior in schools. |
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
Bendl, S. (2004). Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. (Vyd. 1., 208 s.) Praha: Institut sociálních vztahů. Bendl, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. (Aktualiz. a dopl. vyd., 260 s.) Praha: Triton. Bendl, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. (1. vyd., 202 s.) Praha: Triton. Čapek, R. (2014). Odměny a tresty ve školní praxi: kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků (2. přepracované vydání). Praha: Grada. Kolář, M. (2005). Bolest šikanování: [cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách] (Vyd. 2.). Praha: Portál. Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. Martínek, Z. (2015). Agresivita a kriminalita školní mládeže (2., aktualizované a rozšířené vydání). Praha: Grada Publishing. Sprick, R. (2006). Discipline in the secondary classroom: A positive approach to behavior management. (2nd ed., 286 p.) San Francisco: Jossey-Bass.
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (14.02.2018)
Kolokvium nad tématem zpracovaným v seminární práci (téma bude zadáno ve výuce). |
|
||
Last update: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.01.2018)
1) Definition of key terms, selected theories. 2) Historical perspective on school discipline, contemporary disciplinary situation in schools. 3) Increased aggression in children, factors contributing to behavior problems. 4) The selected types of problem behavior in schools. 5) School behavioral interventions and strategies. 6) Classroom management. |