SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Contenporary Educational Technoloy II - OKNI2I114B
Title: Soudobé vzdělávací technologie II
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Incompatibility : OKNI2I115B
Pre-requisite : OKNI2I103A
Is incompatible with: OKNI2I115B
Annotation -
Last update: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
The course builds on the previous themes oriented on didactic of the technical subjects, especially in the thematic units of educational technology and ICT in education. The course focuses on practical aspects of implementation of constructivist theory of learning, constructive approaches to education and relevant teaching methods. In accordance with the prevailing didactic methodological orientation of the second cycle of study is to develop didactically and technically appropriate manner of the participants to transform the acquired knowledge and skills to real learning activities with constructive, respectively problem and project-based focus on the use of ICT, and thus improve the overall fitness of students in the direction of practical application of ICT in education.
Literature - Czech
Last update: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)

BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. 
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. 
Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. 
Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu 
Materiály a soubory předávané v průběhu semestru

Requirements to the exam - Czech
Last update: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)

Prokázání příslušné úrovně vědomostí a dovedností z oblasti zaměření předmětu.

Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů.

Poskytnutí zpětné vazby, přínosů a rezerv k předmětu

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)

Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav 
Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí 
Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky 
Konstruktivní výukové aplikace 
Projektové metody a výukové projekty 
Virtuální prostředí a současný vývoj eLearningu
Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace 
Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky

Course completion requirements - Czech
Last update: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
  • Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů
  • Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu

Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html