SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology of Local Heritage Interpretation - OKND3D016A
Title: Metodologie interpretace místního dědictví
Guaranteed by: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Jakub Jareš, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (16.11.2021)
Interpretace místního dědictví není ani tolik věda jako schopnost vystihnout podstatu a jedinečnost toho, co chceme druhým ukázat – a především je pro daný fenomén nadchnout. Obor interpretace, který vznikl v 50. letech 20. století v USA a v poslední době se prosazuje také v Česku, je užitečný pro všechny, kdo chtějí zprostředkovat kulturní a přírodní dědictví laickému publiku. V jeho základu stojí přesvědčení, že cílem není jen předat faktografické informace, ale především probudit zvědavost a osobní vztah k tématu. V kurzu si představíme východiska a základní texty interpretace a interpretačního plánování (Freeman Tilden, Sam Ham, Lisa Brochu, Thorsten Ludwig), ale především budeme prakticky zkoušet, jak interpretace vytvářet.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (16.11.2021)

Povinná literatura:

MEDEK, M. - HUŠKOVÁ, B. - PTÁČEK, L. - RŮŽIČKA, T. – URBANČÍKOVÁ, J. Čítanka interpretace. Sdružení pro interpretaci místního dědictví ČR, 2016.

TILDEN, F., Interpreting Our Heritage. Chapel Hill, 2007.

Doporučená literatura:

HAM, S. Environmental Interpretation : a practical guide for people with big ideas and small budgets. Fulcrum Publishing, 1992.

PTÁČEK, L. – RŮŽIČKA T. (edd.), .), Jak pře(d)kládat svět: Základy dobré interpretace, Brno: Nadace partnerství, 2012.

Interpretace místního dědictví: příručka pro plánování a tvorbu prezentací místních zajímavostí. Vyd. 1. Brno: Nadace Partnerství, 2004.

TROYER, Veerle De et al.: Heritage in the Classroom. A Practical Manual for Teachers. Antwerp 2005.

Thorsten Ludwig: Interpretační průvodce. Jak se o místní dědictví podělit s ostatními, Werlershausen 2019.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html