SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Biology Teacher Training with Reflection (ISCED 2) - OKNB4B023A
Title: Souvislá praxe z biologie na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 15 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (21.09.2019)
Obsahem kurzu je praxe na druhém stupni základní školy, kde student přebírá krátkodobě úvazek za kmenového učitele a působí jako učitel přírodopisu. Praxe začíná 8mi náslechovými hodinami, kdy student hospituje u přiděleného učitele. Z náslechových hodin zpracuje písemnou reflexi dle zadání. Poté sám odučí 12 vyučovacích hodin. Na hodiny zpracuje písemné přípravy dle zadání. Jedna z odučených hodin bude hospitována pracovníkem katedry, pracovník katedry provede se studentem reflexi. Kurz bude zakončen závěrečnou reflexí s katedrovým garantem praxe. Obsah kurzu: 1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. praxe – každý student individuálně, 3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 4. závěrečný reflektivní seminář.
Literature - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (19.08.2019)

Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.

HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.

Jak být dobrý učitel?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-39-8.

Problémy se třídou?: [tipy a náměty pro třídní učitele. Praha: Raabe, 2012.ISBN 978-80-87553-40-4.

Řezníček, J., Rusek, M. DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha, UK, PedF, 2014. ISBN 978-80-7290-794-6.

VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2.

Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ

MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe: studium: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ ; kurz: Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.

FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vydání 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-262-0043-7.

CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-7367-650-6.

Learning resources - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (21.09.2019)

MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7811

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html