|
|
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (09.09.2022)
Rozklad přímé a nepřímé zátěže předmětu: Přímá a nepřímá výuková zátěž vychází z kreditového hodnocení vyučovaného předmětu. Přímá výuka odpovídá 90 min./14 dní (5x90 minut) u cvičení, 8x45 minutám náslechů na praxi a 4x45 minutám reflektivních seminářů s fakultním učitelem. Nepřímá výuka je vázána na časovou dotaci spojenou s přípravou na 1 hodinu praxe, což odpovídá 30 minutám, práci se studijními materiály za semestr (10 hodin), časem na plnění průběžných úkolů (40 hodin) a časem na přípravu na zápočet v rámci plnění předmětu (12 hodin). Uvedené časové dotace jsou odhady a hodnoty se mohou zásadně měnit v závislosti na individualitě studenta. Úvodní a závěrečné setkání proběhne prezencně na KBES, průběžná setkání budou probíhat on-line v MS Teams. Distanční výuka s ohledem na možný "comeback Covid-19" by probíhala ve formě on-line výuky, on-line konzultace, zadávání úkolů distančně na Google Meet. Odkaz na Google Meet bude sdělen na úvodním setkání. |
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (08.09.2022)
Santiago, P., Gilmore, A., Nusche, D., & Sammons, P. (2012). Zprávy OECD o hodnocení vzdělávání–Česká republika 2012. Dostupné z ČŠI–Česká školní inspekce: http://www. csicr. cz/getattachment/a6311b50-169c-4e5e-9d92-a6f70aafe0f1. Wiggins, G. P., Wiggins, G., & McTighe, J. (2005). Understanding by design. Ascd. Starý, K., Laufková, V., & kol. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Portál. Wiliam, D., & Leahy, S. (2016). Zavádění formativního hodnocení – Praktické techniky pro základní a střední školy. Edulab. Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Portál. Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Paido. Kolář, Z., & Šikulová, R. (2007). Vyučování jako dialog. Grada Publishing. Hattie, J., & Timperley, H. (2007). Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of educational research, 77(1), 81-112. |
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (08.09.2022)
Odevzdání tematicky orientovaných reflexí, odevzdání potvrzení o absolvování tematicky orientovaných náslechů a následných reflexí s fakultním učitelem, odevzdané úkoly plněné na reflektivních seminářích s vyučujícím praxe na fakultě. Odevzdání certifikátu kurzu Proškolení před pedagogickými praxemi. |
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (08.09.2022)
1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. přímé náslechy výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ, 3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 4. reflexe s fakultním učitelem, 5. průběžné reflektivní semináře na fakultě, 6. závěrečný reflektivní seminář. |
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (09.09.2022)
8 hodin náslechů, 4 hodiny reflexe s fakultním učitelem, 5 reflektivních seminářů s vyučujícím praxe na fakultě, vypracování zadaných úkolů a jejich odevzdání. Před nástupem na praxi musí student povinně absolvovat kurz Proškolení před pedagogickými praxemi v MOOODLe. Po individuálním absolvování kurzu, včetně závěrečného testu, si vygeneruje osvědčení, které předloží garantovi. |
|
||
Last update: PhDr. Linda Brůnová, Ph.D. (09.09.2022)
Studijní opory budou realizovány formou Google Classroom. Podrobnosti budou sděleny na úvodním setkání. |