SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Professional Development of Teachers - OKN231434
Title: Vzdělávání pedagogických pracovníků
Guaranteed by: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Pre-requisite : OKN231413
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (13.02.2018)
Studijní předmět poskytne studentům základní informace o podstatě a principech vzdělávání pedagogických pracovníků. Obsahem předmětu bude nástin vývoje chápání profesního rozvoje od konceptu celoživotního vzdělávání, přes další vzdělávání až k profesnímu učení. Budou představeny základní zahraniční dokumenty OECD a EU, domácí legislativní rámec i připravované úpravy související s kariérním systémem učitelů. Studenti budou seznámeni s výsledky mezinárodních výzkumů profesního rozvoje učitelů (TALIS, PISA) a dalších výzkumů, které ukazují, jaké formy profesního rozvoje mají pozitivní dopady na výsledky žáků.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (13.02.2018)

Cílem předmětu je vybavit studenty oboru školní pedagogika takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli schopni monitorovat, organizovat a koordinovat profesní rozvoj svůj i svých kolegů na pracovišti.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (13.02.2018)

Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.

Kohnová, J. (2004). Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: PedF UK.

TALIS 2013. Národní zpráva. (2014). Praha: ČŠI.

TALIS 2013. Analytická zpráva. (2014). Praha: ČŠI.

Starý, K. (2014). Vybrané zahraniční programy hodnocení učitelů s využitím profesních standardů. Orbis Scholae, (3)3 Praha: Univerzita Karlova.

Starý, K. (2015). Učitelské profesní standardy v anglicky mluvících zemích a jejich místo v systému profesního rozvoje učitelů. In: Greger, D. (Ed.) Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy. Praha: UK PedF.

Starý, K., Dvořák, D., Greger, D. Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Praha: Karolinum.

Starý, K. a kol. (2008). Učitelé učitelů. Praha: Portál.

Chvál, M., Dvořák, D. Starý, K. Marková, K. (2008). Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů. Orbis scholae.(2)3  Praha: Univerzita Karlova.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (13.02.2018)
  1. Učení a vzdělávání 
  2. Učení a dospělí
  3. Nové pojetí DVU
  4. Akční výzkum (individuální učení)
  5. Učící se komunity (sociální učení)
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Karel Starý, Ph.D. (13.02.2018)

Podmínkou zakončení předmětu obhajoba prezentace provedeného akčního plánu a jejího vyhodnocení včetně obrazové a písemné dokumentace formou reakcí na dotazy a poznámky ostatních studentů a vedoucího kurzu. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html