SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar to the practice - OKN03N306A
Title: Seminář k pedagogické praxi
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 5 [hours]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Obsahem semináře bude reflektovaná pedagogická praxe, výměna zkušeností z oblasti pedagogické praxe, diskuze nad aktuálními problémy (školní a třídní vzdělávací program, evaluace atd.).
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s praxí. Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. 
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

Časová zátěž (3 kredity):
- přímá výuka na semináři: 6 hodin
- práce na úkolech ve vlastní pedagogické praxi: 20 hodin
- práce na úkolech v Moodlee: 29 hodin
- příprava na prezentaci vlastní praxe: 20 hodin

 

Vážené studentky, vážení studenti, 

Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. 

Literature - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0.

MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy.  Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X.

KOŽELUHOVÁ Eva et aL. Na cestě ke kompetentnímu učiteli. 2023. ISBN ISBN 978-80-261-1163-4

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018.

SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6.

SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7

SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013.

ŠKARDOVÁ, M. Plánujeme spolu: Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. Step by Step ČR. 2020. ISBN 978-80-907802-1-7

ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

Témata:

1.) Školní vzdělávací programy

2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení

3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)

4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole

5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch).

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle

2) Aktivní účast na semináři s prezencí.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)

Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8862 (heslo pro hosta je akreditacePPV2020).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html