SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Art Education Didactics IV: Reflection and Evaluation - OKMN0V236B
Title: Didaktika IV: reflexe a hodnocení
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Guarantor: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Incompatibility : OKMN0V203B
Pre-requisite : OKMN0H202B, OKMN0N204B, OKMN0T201B, OKMN0V232B
Is pre-requisite for: OKMN0V238B
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)
Course develops ability of reflection and evaluation of the perception and art creation. It develops students´ability of communication through images with the aim of future use in elementary art education. The student, as a reflective practitioner, is led to reflect on his own proposed art projects. The subject introduce qualitative research methods used by contemporary art education (case study, grounded theory, action research, art-led research, practice-based research, artography).
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (23.10.2023)

Přímá výuka: 8 h

Nepřímá výuka celkem: 42h

Samostudium: 22h

Reflexe výuky: 8h

Příprava reflektivního portfolia: 10h

Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)

DYLAN, W., LEAHYOVÁ, S. Zavádění formativního hodnocení. Čtení pomáhá a EDUkační LABoratoř, z.s. 2016

FULKOVÁ, M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7

KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, WUBBELS, T. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2011

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9

TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha:

Verlag Dashofer 2005

 

HAZUKOVÁ, H. Problémy utváření funkčního slovníku učitele ve výtvarné výchově (2005).. In J. Slavík (Ed.),

Multidisciplinární komunikace: Problém a princip všeobecného vzdělávání (pp. 304–326). Praha: UK

JANÍK, T. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In: Maňák, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického

výzkumu. Brno: Paido, 2004

ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)

1.      Specifika hodnocení ve Vv. Typy a formy hodnocení ve Vv. Hodnocení-reflexe ve Vv.

2.      Reflektivní praktik D. Schona.

3.-5. Kritéria hodnocení, jejich formulace ve výtvarném úkolu.

6.      Formativní hodnocení ve Vv, reflektivní přístup, rozvoj myšlení žáků.

7.      Reflektivní dialog jako metoda Vv.

8.      Kvalita dětských výtvarných prací.

9.      Druhy formy reflexe.

10.   Výtvarné portfolio jako specifický druh výtvarné reflexe a jeho možnosti.

11.   Výzkum ve Vv a jeho metodika. Participační, akční výzkum a metoda a/r/tography.

12.   Reflexe kurzu, kontextualizace poznatků.

Semináře probíhají průběžně formou didaktické analýzy videonahrávek hodin Vv.

Course completion requirements -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.11.2019)

graded credit

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html