|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Vendula Holčáková (13.09.2023)
Cílem předmětu je procvičovat a upevňovat znalosti a dovednosti z kurzu I., další otvírání hlasu, včetně jeho přirozené výšky, seznámení se základy metodiky hlasové výchovy a její uplatnění. |
|
||
Last update: Mgr. Vendula Holčáková (13.09.2023)
Vyčíslení studijní zátěže: 50 hodin Kontaktní výuka: 6 hodin Samostudium literatury a pramenů: 30 hodin Úvaha, sebereflexe: 14 hodin |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura: COBLENZER ,H., MUHAR, F. Dech a hlas. Praha: DAMU, 2001. ISBN 80-85883-82-1. ŠTEMBERGOVÁ - KRATOCHVÍLOVÁ, Š.Metodika mluvní výchovy dětí. Praha: STD, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
Doporučená literatura: KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence. Praha: Portál 1996. ISBN 80-7178-115-0. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Course contents: This course is based on the subject matter of speech technique I. The content consists of consolidation and deepening of the first semester, cultivation of spoken language on the basis of technical elements and skills discussed in the first semester, methodology of the basics of speech technique, influence of stress on voice speech, natural height of speech tone speech, hygienic strength training, child voice and mutation traits, teacher's voice hygiene, voice beginnings, vocal registers, voice as part of the teacher's personality. 1. voice hygiene, teacher, child of child's special voice and mutation, teacher as a speech pattern 2. methodology of the basics of speech technique 3. Creation of own methodology and its presentation and evaluation 4. communication of spoken speech 5. Natural height of speaking voice during speech 6. natural speech pitch height 7. natural height of speech speech 8. The influence of stress on voice speech 9. Training of a hygienically formed force 10. Voice starts, voice registers 11. repetition of the curriculum |
|
||
Last update: Mgr. Vendula Holčáková (13.09.2023)
|