SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Assistive Practice in Field Didactics II - OKMN0N157A
Title: Asistentská praxe k oborovým didaktikám II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Teacher(s): doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Zuzana Marešová
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OKMN0N122A
Interchangeability : OPMN0N157A
Is pre-requisite for: OKMN0N171A
Annotation -
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Assistive Practice in Field Didactics II is a course in which the student deepens his / her didactic practical experience from didactics, which are co-requisites or prerequisites of this course.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik
Descriptors - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (05.06.2023)
Studijní zátěž:

přímá výuka a praxe: 12 hodin

reflexe: 12 hodin

samostudium, příprava na praxi: 26 hodin

úkol v Moodle: 8 hodin
Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)

Povinná literatura:

Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí, 
Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I, Poznávání přírody s didaktikou I a  Didaktikou českého jazyka s praxí I a II.

 

Doporučená literatura:

Slavík, J.,  Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání.

Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2.

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Marešová (30.01.2023)

Praxe

Reflexe

Příprava na asistentskou praxi

Úkoly v moodle

Syllabus -
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)

The aim is to acquire these skills not only in specific field didactics, but to integrate them across school lessons. During the assistive practice, the student performs various activities. In the range of 0/1, in-service training at elementary school, the assistant teacher's activities, verifies specific didactic practices in their own teaching experience. Every student's activity is self-reflective and the teacher reflects at the end of the lesson. Throughout the course and organisation of the practice the student keeps records in the form of a reflective journal. The student chooses "own" school and her 1st st. Elementary School and a teacher who will practice the assistive practice.

In the range of 0/1, students complete the tasks of the subject-specific didactic courses, which are the co-requisites of Assistive Practice I (Didactics of Development of Initial Literacy with Practice II, Didactics of Mathematics I and Knowledge of Nature with Didactics II).

The intention is that students can use their practical experience in the teaching of individual subjects in the development of their theoretical and didactic knowledge.

Detailed instructions for organizing the course and completing the course will be specified by the guarantor of the SP Teacher of 1st st. Primary School and Head of KPPg through a public notice on the KPPg website and in the SIS.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (09.02.2023)
Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkoly zadané vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do kurzu v moodle k tomuto předmětu zřízenému. Zápočet získají studenti po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím paralelky.
Learning resources - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Marešová (29.01.2024)

Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15205

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html