|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (29.07.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
Studijní zátěž: přímá výuka: 8 hodin plnění úkolů v moodle: 20hodin samostudium: 22hodin Studijní podpora Moodle je dostupná na: |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (10.09.2021)
Povinná literatura: KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. KNOBLAUCH, J. Cíle v pracovním i v osobním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0346-9. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2. Doporučená literatura: GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9. BÁRTOVÁ, Z. Jak zvládnout stres za katedrou. Praha: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7. ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN: 978-80-72522-87-3- KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-541-7. |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.09.2021)
Využívá především metod psychosociálního výcviku, metody RWCT, dramatické výchovy, koučování a metodu analýzy situací. |
|
||
Last update: Mgr. Klára Vondřičková (01.10.2019)
Two topics are always included in each seminar
1. Differentiation- mutual acquaintance in the group; the development of attention to differences and the search for advantages in differences; errors in knowing people, prejudices 2. Self-recognition and self-understanding - I as a source of information about myself; others as a source of information about me; my body, my psyche (temperament, attitudes, values); balanced self-concept 3. Communication - obstacles in communication, respect and assertive communication skills, non-verbal communication, communication in difficult situations - defense against aggression and manipulation, conflict resolution and negotiation 4. Creativity - development of the basic features of creativity (flexibility of ideas, originality, ability to see things differently), creativity in interpersonal relationships 5. Psychohygiena - positive thinking, stress, mindfulness, social skills to prevent stress in interpersonal relationships; relaxation, troubleshooting |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
1) aktivní účast na obou blocích přímé výuky 2) plnění 3 dílčích úkolů v určených termínech 3) respektování společně dohodnutých pravidel skupiny |