SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Foreign language - French V - OKMN0F199B
Title: Cizí jazyk – francouzština V
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OPMN0F201B
Guarantor: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D.
Pre-requisite : OKMN0F195B
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (26.09.2022)
Předmět Cizí jazyk – francouzština V je součástí souvislého a na sebe vzájemně navazujícího celku kurzů Cizí jazyk – francouzština I-V pro 1. až 3. ročník studia francouzského jazyka pro 1. stupeň základní školy. Jeho cílem je postupný nácvik a rozvoj lingvistických a komunikativních dovedností studenta vedoucí k dosažení úrovně jazykové kompetence B2 (Společného evropského referenčního rámce pro jazyky). Důraz je kladen na nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštině v její psané a mluvené podobě, tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Dbáno je na správnou výslovnost, přirozenou dikci a větnou melodii. Kurz je zaměřen i na zvládnutí francouzské gramatiky a lingvistické terminologie. Studijní opora dostupná z: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5852 (bez hesla)
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (26.09.2022)
Cílem předmětu je pochopit a naučit se používat gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka, zvládnout jejich začlenění do pokročilé komunikace, pracovat s textem, to vše na úrovni B2 dle SERRJ. 
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (22.09.2020)

Základní studijní literatura

DOLLEZ, C., PONS, S. Alter Ego+ 4 (B2). Paris: Hachette, 2015. ISBN: 978-2014015508.

 

Rozšiřující studijní literatura

ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique B1/B2. Paris: Hachette, 2011. ISBN : 9782011556981.

DOLLEZ, C., PONS, S. Alter Ego+ 4 – Cahier d'activités. Paris: Hachette, 2014. ISBN: 978-2014015515.

GREGOIRE, M., THIEVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 1995. ISBN 13: 9782090338546,

GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau intermédiaire. Paris : CLE International, 2007. ISBN : 9782090352146.

GUÉRAUL, D. (coll.) Le français au CM2. Paris: Hachette, 1984. ISBN: 201009936.

MÜLLEROVÁ, E. Gramatika francouzského jazyka ve cvičeních - úroveň B1-B2. Ústřední knihovna UK Praha 2016 e-kniha na webu KFJL nebo https://publi.cz/books/401/index.html?secured=false#cover

Lecture en français facile (různá nakladatelství) na úrovni A2-B1

LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Francouzština – Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Zrcadlový text. Dubicko: INFOA, 2011. ISBN: 9788072406098.

PAGES, A. (dir.) À mots ouvert, Français 5e. Paris: Nathan, 2001.  ISBN: 2091716022.

SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (26.09.2022)

Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v písemném testu. Test lze jednou opakovat.

V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (26.09.2022)

1.         Unité 1

            Sociokulturní témata: francouzští umělci a jejich díla

            Komunikační cíle: mluvit o malování, o dojmech z maleb, udělat rozhovor

            Jazykové cíle:           gramatika – subjonctif ve vztažných větách

                                   fonetika – intonace: dotazování se a údiv

                           slovní zásoba – výrazy k navrhnutí programu přátelům prostřednictvím dopisu

 

2.         Unité 2

            Sociokulturní témata: divadelní kritika

            Komunikační cíle: navrhnout kamarádovi kulturní program prostřednictvím dopisu, účastnit se debaty (vzít si slovo, udržet si ho, skočit někomu do řeči)

            Jazykové cíle:           gramatika – způsoby dotazování se a otázka pomocí inverze, příslovce na -ment

                                   fonetika – hraní rolí (milovník umění)

                           slovní zásoba – výrazy pro účast v debatě

 

3.         Unité 3

            Sociokulturní témata: život ve městě a ekologie

            Komunikační cíle: mluvit o ekologii, vyslovit hypotézy, zákazy

            Jazykové cíle:  gramatika – budoucí čas a kondicionál

                                  fonetika – intonace (zákaz, příkaz)

                                  slovní zásoba – výrazy z oblasti života ve městě a ekologie

 

 

4.         Unité 4

            Sociokulturní témata: život ve městě a ekologie

            Komunikační cíle: napsat zprávu o studijním pobytu, mluvit o budoucnosti

            Jazykové cíle:   gramatika – způsoby pro vyjádření hypotéz, zájmena y a en

                                   fonetika – hraní rolí (na městském úřadě)

                                   slovní zásoba – výrazy z oblasti životního prostředí

 

5.         Unité 5

            Sociokulturní témata: justice, policejní literatura

            Komunikační cíle: mluvit o spravedlnosti, vyjádřit jistoty a pochybnosti

            Jazykové cíle:   gramatika – výrazy pro vyjádření jistoty a pochybnosti

                                   fonetika – pocity a intonace, hraní rolí (u soudu)

                                   slovní zásoba – výrazy pro argumentaci, slovní zásoba z oblasti justice

 

6.         Unité 6

            Sociokulturní témata: cestování po Frankofonii (Québec, Senegal, Maroko, Madagaskar...)

            Komunikační cíle: mluvit o cestování, dělat doporučení, vyprávět příběh v minulosti

            Jazykové cíle:   gramatika – neurčitá zájmena, passé simple

                                   fonetika – intonace v situacích nedorozumění, hraní rolí (příprava budoucí cesty)

                                   slovní zásoba – výrazy z oblasti cestování a turismu, popis turistických destinací

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html