|
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (01.02.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.02.2022)
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams.
Příprava na seminář: autoevaluace a reaktivyce dovedností na základě aktivit z předchozích seminářů (1 hodina/týden) Práce se studijními materiály: studium doplňkové literatury ze seznamu/porpůrných materiálů (el. zdroje, další učebnice), komparace s obsahem seminářů (rozsah práce 3 hodiny týdně). Plnění průběžných úkolů/sem.práce: zpracování nedokončených aktivit z výukových materiálů, jejich autoevaluace/párová evaluace (2 hodina práce/týden)
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (29.01.2021)
Základní studijní literatura KIZIRIAN, V. M., DAILL, E., BERTHET, A., HUGOT, C., WAENDENDRIES, M. Alter Ego + 1 (A1). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558107.
Rozšiřující studijní literatura ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique A1/A2. Paris: Hachette, 2009. ISBN : 9782011556981. AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN. M.-F. Les 500 exercices de grammaire A2. Paris: Hachette, 2006. ISBN: 9782011554352. BAZOU-ZENFT, V., SCHENKER J.-C. Vocabulaire en action, Niveau Débutant. Paris: CLE International, 2009. ISBN: 978-2-09-035393-8. GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau débutant. Paris: CLE International, 2007. ISBN: 978-2-09-035214-6. SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.
|
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (29.01.2021)
1.-2. Unité 1 Sociokulturní témata: formální a neformální představení, rodina, každodenní aktivity Komunikační cíle: představit sebe, svoji rodinu, požádat někoho, aby se představil, vyjádřit libost, popsat aktivity, vyjádřit frekvenci a intenzitu Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
Unité 2 Sociokulturní témata: společenský, kulturní a geografický původ osoby, náležitost k dané skupině (chování, styl oblékání, atp.) Komunikační cíle: popsat někoho, podat informace o někom, formulovat zdvořilou žádost, vyjádřit přání Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika), styl oblékání
3.-4. Unité 3 Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
Unité 4 Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport
5.-6. Unité 5 Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
Unité 6 Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy
7.-8. Unité 7 Sociokulturní témata: nové komunikační prostředky, média, společenské chování Komunikační cíle: vyjádřit pravděpodobnost nebo jistotu, situovat v čase, vyjádřit následek Jazykové cíle: gramatika - vyjádření budoucnosti (přítomný čas, futur proche, futur simple), avant de + přítomný infinitif, après + minulý infinitif fonetika - intonace (rozdíl mezi příkazem, varováním, nabádáním a radou) slovní zásoba - technologie, média
9.-10. Unité 8 Sociokulturní témata: cestování (motivace, postoje, vzpomínky), poezie Komunikační cíle: hovořit o motivaci, zvycích, vzpomínkách, sdělit úhel pohledu Jazykové cíle: gramatika - shoda v příčestí minulém, vyjádření trvání, COD a COI fonetika - výslovnost minulého příčestí dle shody, zavřenost a otevřenost samohlásek slovní zásoba - turismus, cestování, pocity
11.-12. Unité 9 Sociokulturní témata: důležité životní hodnoty, státní příslušnost Komunikační cíle: vyjádřit souhlas a nesouhlas Jazykové cíle: gramatika – vyjádření přípustky, ce qui, ce que fonetika – rytmus (rytmické skupiny a přízvuk), intonace (nesouhlas, pocity) slovní zásoba – politika, finance, názor |
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (29.01.2021)
Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v písemném testu. Test lze jednou opakovat. V případě neplnění úkolů nemůže být student připuštěn k závěrečnému testu, jehož zvládnutí je nezbytné k úspěšnému vykonání zkoušky. |
|
||
Last update: PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D. (29.01.2021)
https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=558 (přístup bez hesla). |