Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
The subject is a preparatory work for the creation of a bachelor's thesis. It deals with the rules of writing a professional text, the processing of professional sources, empirical investigation and its interpretation, respectively the processing of a professional development portfolio.
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Předmět je propedeutikou k tvorbě bakalářské práce. Věnuje se pravidlům psaní odborného textu, zpracování odborných zdrojů, empirického šetření a jeho výstupů, respektive zpracování portfolia profesního rozvoje.
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
The student will explain the requirements and structure of the bachelor thesis. He will distinguish the rules of writing a professional text, using examples to explain ethics and the form of processing professional sources. It formulates examples of the objective and method of empirical investigation and the possibility of interpreting the results. It argues in an oriented manner the opportunities for processing a professional development portfolio.
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Student vysvětlí požadavky a strukturu bakalářské práce.
Odliší pravidla psaní odborného textu, na příkladech vysvětlí etiku i formu zpracování odborných zdrojů.
Formuluje příklady cíle a metody empirického šetření a možnosti interpretace výsledků.
Orientovaně argumentuje příležitosti zpracování portfolia profesního rozvoje.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka 12 hodin včetně přípravy, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 30 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 30 hodin. Seminární práce 48 hodin.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. 256 s. ISBN 80-85927-69-1.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1 vyd. Praha: Karolinum, 1997. 243 s. ISBN 80-7184-549-3
ŠVINGALOVÁ, D. Metodické pokyny pro zpracování bakalářských prací. Liberec : Technická Univerzita, 2003. ISBN 80 -7083-704-7
HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0458-3.
Bibliografické odkazy citace dokumentůdle ČSN ISO 690 (01 0197)
Requirements to the exam - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Aktivní účast v seminářích - nelze nahradit samostudiem. Úloha na projektu BP jako podklad pro hodnocení.
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.
On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM.
Syllabus -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Requirements and structure of the bachelor's thesis, processing ethics. Rules for writing a professional text. Ethical rules and form of processing professional resources. Objectives and methods of empirical investigation and possibilities of interpretation of results. BP in the form of a professional development portfolio.
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Požadavky a struktura bakalářské práce, etika zpracování.
Pravidla psaní odborného textu.
Etická pravidla a formu zpracování odborných zdrojů.
Cíle a metody empirického šetření a možnosti interpretace výsledků.
BP formou portfolia profesního rozvoje.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (09.03.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8985