|
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
The aim of the course is to inform students about character and structure of educational science, familiarize them with the most fundamental topics of general theory of education and to convey adoption of contemporary terminology. |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (27.09.2020)
Distanční forma výuky V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí MS Teams. Konkrétní odkaz/kód bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Přihlašovací údaje dostanou studenti v dostatečném předstihu před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (29.10.2019)
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha : UK PedF, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2. SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3. ŠTVERÁK, V.; ČADSKÁ, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-797-7. VORLÍČEK, CH. Úvod do pedagogiky. Jinočany : H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X. |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
Požadavky ke zkoušce: Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Studenti mají na složení zkoušky celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. |
|
||
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
1. Introduction to study of education, sources of pedagogical information. 2. Education as a science - concept of education, its structure and placement in system of sciences. 3. Basic terminology of education and its transformations. 4. Upbringing and development of a person. 5. Upbringing and society. 6. Education profession. 7. Historical development of educational institutions and opinions on education. |