Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
The subject provides psychosocial and pedagogical characterization of a pupil with specific learning and behavioural disabilities. It defines specific learning and behavioural disabilities.
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (19.09.2018)
Kurz poskytuje psychosociální a pedagogickou charakteristiku dětí se specifickými poruchami učení a chování. Definuje specifické poruchy učení a chování.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
The subject aims to develop knowledge of areas of special education. The subject provides psychosocial and pedagogical characterization of a pupil with specific learning and behavioural disabilities.
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (19.09.2018)
Cílem předmětu je rozvíjení znalostí z oblasti speciální pedagogiky. Kurz poskytuje psychosociální a pedagogickou charakteristiku dětí se specifickými poruchami učení a chování.
Literature -
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
BARTOŃOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno : Paido, 2008.
KUCHARSKÁ, A. (ed.) Specifické poruchy učení a chování. Sborník. Praha : Portál, 1996, 1997, 1999, 2000.
POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 2001.
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (19.09.2018)
BARTOŃOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno : Paido, 2008.
KUCHARSKÁ, A. (ed.) Specifické poruchy učení a chování. Sborník. Praha : Portál, 1996, 1997, 1999, 2000.
POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 2001.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (29.10.2019)
Credit requirements:
case history of a pupil with specific learning or behavioural disorder.
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (29.10.2019)
Požadavky k zápočtu:
kazuistika žáka s SPU/CH.
Syllabus -
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (28.10.2019)
Basic definition.
Definition and manifestation of specific learning and behavioural disorders.
Etiologie.
Structure of education process.
Supportive actions.
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (19.09.2018)
Vymezení základní problematiky. Definice a projevy specifických poruch učení a chování. Etiologie. Organizace výchovně-vzdělávacího procesu. Podpůrná opatření.