Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (31.10.2019)
The course enables students to orientate in the topic of specific learning disorders. Specail emphasis is on specifics of education, specifics of personal development of pupils with SLD and counseling. Students will learn about approaches and interventions supporting pupils with SLD within the framework of multidisciplinary cooperation.
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (01.10.2019)
Předmět umožňuje studentům orientovat se v problematice specifických poruch učení. Pozornost je věnována zejména problematice osobnostních specifik žáků, systému vzdělávání a poradenství. Studenti sledují působení speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti a volené přístupy a intervence k žákům s SPU v rámci multidisciplinární spolupráce.
Aim of the course - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (01.10.2019)
Předmět je zaměřen na vymezení vhodných přístupů vůči jedincům se specifickými poruchami učení (SPU). Definuje osobnost jedince s SPU, možnosti reedukace a metody práce s žáky se SPU. Absolvováním předmětu student získá základní povědomí a znalosti o vhodných přístupech a metodách reedukace žáků se SP
Descriptors - Czech
Last update: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (08.09.2021)
Předmět bude zahájen konzultací v reálném čase výuky dle rozvrhu. Studentům budou poskytnuty informace o organizaci výuky v tomto předmětu.
V případě nouzové pandemické situace bude výuka realizována online prostřednictvím apliace MS Team. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty, návod najdete na odkazu:
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (10.11.2019)
BARTOŇOVÁ, M.,(2018) Specifické poruchy učení. Praha: Portál
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2013) Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Brno: MU. BARTOŇOVÁ, M. (ed.) (2018) Specifické poruchy učení. Brno: Paido. BLAŽKOVÁ, R a kol. (2000) Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido. ELLIOTT, J., & PLACE, M. (2002). Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie (Vyd. 1.). Praha: Grada KOCUROVÁ, M. (2002) Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy Pelhřimov. Dobrá Voda. 2002. MATĚJČEK, Z. (1995) Dyslexie. Jinočany: HaH MICHALOVÁ, Z. (2001) Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, MUNDEN, A.(2002) Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha. Portál NOVÁK, J. (1997) Dyskalkulie. Praha: Augusta. POKORNÁ V. (2010) Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha : Portál PORTEŠOVÁ, Š. (2011) Rozumově nadané dítě s dyslexii. Brno : Portál. SERFONTEIN, G. (2000) Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál. REIFOVÁ, S. (1999) Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha. Portál.
SINDELAROVÁ, B. (2001) Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál. SELIKOWITZ, M. (2000) Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada, TRAIN, A. (1997) Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál ZELINKOVÁ, O. (2003) Poruchy učení. Praha: Portál ZELINKOVÁ, O. (2017) Dyspraxie. Praha: Portál
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (01.10.2019)
BARTOŇOVÁ, M.,(2018) Specifické poruchy učení. Praha: Portál
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2013) Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Brno: MU. BARTOŇOVÁ, M. (ed.) (2018) Specifické poruchy učení. Brno: Paido. BLAŽKOVÁ, R a kol. (2000) Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido. ELLIOTT, J., & PLACE, M. (2002). Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie (Vyd. 1.). Praha: Grada KOCUROVÁ, M. (2002) Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy Pelhřimov. Dobrá Voda. 2002. MATĚJČEK, Z. (1995) Dyslexie. Jinočany: HaH MICHALOVÁ, Z. (2001) Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, MUNDEN, A.(2002) Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha. Portál NOVÁK, J. (1997) Dyskalkulie. Praha: Augusta. POKORNÁ V. (2010) Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha : Portál PORTEŠOVÁ, Š. (2011) Rozumově nadané dítě s dyslexii. Brno : Portál. SERFONTEIN, G. (2000) Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál. REIFOVÁ, S. (1999) Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha. Portál.
SINDELAROVÁ, B. (2001) Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál. SELIKOWITZ, M. (2000) Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada, TRAIN, A. (1997) Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál ZELINKOVÁ, O. (2003) Poruchy učení. Praha: Portál ZELINKOVÁ, O. (2017) Dyspraxie. Praha: Portál
Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (01.10.2019)